Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
Vzdělávací objekt pro žáky 8.–9. třídy ZŠ je rozdělen do deseti tematických bloků.
Žáci mají za úkol vyhledat a oslovit pamětníka (zaměřeno na významné události druhé poloviny 20. století).
1. tematický blok je úvodem do projektu (2 hodiny), obsahem 2. bloku je historický kontext a reflexe rodinné historie (3–4 hodiny), ve 3. bloku žáci pracují s pamětí a seznamují se s rolí v týmu (3 hodiny), 4. blok je věnován přípravě na rozhovor s pamětníkem (2 hodiny), 5. blok slouží k technické přípravě na natáčení (2 hodiny), v rámci 6. bloku proběhne samotné natáčení pamětníka (2–3 hodiny), cílem 7. bloku je analýza nahrávky (1 hodina), 8. blok je určen k sestavení příběhu (2 hodiny), v 9. bloku mají žáci za úkol vytvořit výstup (4 hodiny) a zakončení celého programu probíhá formou prezentace pamětnického příběhu v rámci tematického bloku č. 10 (4 hodiny).
Program lze realizovat formou kroužku, nepovinného nebo povinně volitelného předmětu (2 hodiny za týden / 14 dní), ale možná je také realizace formou projektových dnů ve škole.
Časová dotace programu v minimální verzi je 21 vyučovacích hodin (lze prodloužit až na dvojnásobek).
Na webu v přiloženém odkazu jsou další informace o projektu, připravené souhlasy pamětníka, rodičů aj.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025