Materiály do výuky základní vzdělávání Výpočet neznámé veličiny
Materiál do výuky

Výpočet neznámé veličiny

7. 3. 2013 základní vzdělávání
Autor
Zdeněk Hanzelín
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Některým žákům dělá problém vypočítat neznámou veličinu z fyzikálního vzorce. Prezentace slouží jako pomůcka k rychlému a bezpečnému určení neznámé veličiny. Část prezentace slouží k procvičování získaných znalostí.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Prezentace
376 kB
Prezentace
Vypocet_nezname_veliciny.ppt
Prezentace
25.38 kB
Prezentace
Vypocet_nezname_veliciny.odp
Obsahuje
1x
Prezentace
1x
Prezentace

Hodnocení uživatelů

Martin Krynický
16. 2. 2014, 21:25
Tento DUM slouží jako pomůcka, která odnaučí žáky přemýšlet. Princip nejjednoduších ekvivalentních úprav není o nic složitější než odvozování vzorečků z trojúhelníčků, má dvě základní výhody: dává smysl a je použitelný obecně. Trojúhelníčky žáky učí, že existuje nějaká forma, do které se záhadným způsobem nasypají písmenka a stejně záhadným způsobem z ní padají vzorečky. Žáci pak trojúhelníčky rádi používají na cokoliv - třeba vzorečky se sčítáním. Používáním trojúhelníčků poškozujete základní cíl výuky fyziky: vést žáky k logickému a přemýšlivému pohledu na okolní svět. Tímto způsobem se žáci nenaučí ani řešit rovnice, ani pracovat ze vzorečky, naučí se, že fyzika nedává smysl a že je to tak má být. A to je ŠPATNĚ!!!! Než takhle, to už radši bez vzorečků.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština