Některým žákům dělá problém vypočítat neznámou veličinu z fyzikálního vzorce. Prezentace slouží jako pomůcka k rychlému a bezpečnému určení neznámé veličiny. Část prezentace slouží k procvičování získaných znalostí.
Tento DUM slouží jako pomůcka, která odnaučí žáky přemýšlet. Princip nejjednoduších ekvivalentních úprav není o nic složitější než odvozování vzorečků z trojúhelníčků, má dvě základní výhody: dává smysl a je použitelný obecně. Trojúhelníčky žáky učí, že existuje nějaká forma, do které se záhadným způsobem nasypají písmenka a stejně záhadným způsobem z ní padají vzorečky. Žáci pak trojúhelníčky rádi používají na cokoliv - třeba vzorečky se sčítáním. Používáním trojúhelníčků poškozujete základní cíl výuky fyziky: vést žáky k logickému a přemýšlivému pohledu na okolní svět. Tímto způsobem se žáci nenaučí ani řešit rovnice, ani pracovat ze vzorečky, naučí se, že fyzika nedává smysl a že je to tak má být. A to je ŠPATNĚ!!!! Než takhle, to už radši bez vzorečků.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.