Materiály do výuky základní vzdělávání Voda je život: Jak jí šetřit?
Materiál do výuky

Voda je život: Jak jí šetřit?

6. 2. 2025
Autor
Jan Vavřín
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Materiál vysvětluje vztah vody, krajiny a člověka, který je pro naši budoucnost velmi důležitý. Voda z krajiny mizí a my se musíme začít učit, jak s ní dobře nakládat. Nejen proto, že stojí peníze, ale i kvůli samotným zdrojům vody, které nejsou nevyčerpatelné. Cílem aktivity je uvědomit si, že spotřebu vody, a tudíž i její zásoby, ovlivňujeme svým chováním my sami.
Pracovní list obsahuje odkaz na video ČT edu – Naše spotřeba vody. Po zhlédnutí žák pracuje se svým pracovním listem. Pro učitele je přiložen pracovní list se správným řešením. Vytváří se zde také prostor pro hromadnou diskuzi a možnost skupinové práce.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
70.09 kB
Dokument
jak-setrit-vodou.docx
Pracovní list
58.47 kB
Dokument
jak-setrit-vodou-pro-ucitele.docx

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.

Obsahuje
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Materiál je vhodný pro rozšíření učiva o vodě, tedy o naší spotřebě vody. Pracovní list žáci vyplňují po zhlédnutí videa. Autor pracovního listu vkládá i řešení úkolů, což doplňuje učitelovu přípravu. Před spuštěním filmu je možné zařadit myšlenkovou mapu na téma spotřeba vody a dále poskytnout žákům možnost se vyjadřovat při hromadné diskuzi, kdy mluví především žáci a učitel odpovědi usměrňuje. Diskuzi lze zařadit i po zhlédnutí a vypracování pracovního listu. Návrhem pro další aktivity může být zadání hromadné práce v rámci skupinky, vytvoření projektu na téma Jak spotřebováváme vodu, jak je možné jí šetřit? Žáci pracují uvnitř týmu a poté ostatním představují svůj projekt.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo