Materiály do výuky základní vzdělávání Voda je život: Jak jí šetřit?
Materiál do výuky

Voda je život: Jak jí šetřit?

6. 2. 2025
Autor
Jan Vavřín
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Materiál vysvětluje vztah vody, krajiny a člověka, který je pro naši budoucnost velmi důležitý. Voda z krajiny mizí a my se musíme začít učit, jak s ní dobře nakládat. Nejen proto, že stojí peníze, ale i kvůli samotným zdrojům vody, které nejsou nevyčerpatelné. Cílem aktivity je uvědomit si, že spotřebu vody, a tudíž i její zásoby, ovlivňujeme svým chováním my sami.
Pracovní list obsahuje odkaz na video ČT edu – Naše spotřeba vody. Po zhlédnutí žák pracuje se svým pracovním listem. Pro učitele je přiložen pracovní list se správným řešením. Vytváří se zde také prostor pro hromadnou diskuzi a možnost skupinové práce.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
70.09 kB
Dokument
jak-setrit-vodou.docx
Pracovní list
58.47 kB
Dokument
jak-setrit-vodou-pro-ucitele.docx

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.

Obsahuje
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Materiál je vhodný pro rozšíření učiva o vodě, tedy o naší spotřebě vody. Pracovní list žáci vyplňují po zhlédnutí videa. Autor pracovního listu vkládá i řešení úkolů, což doplňuje učitelovu přípravu. Před spuštěním filmu je možné zařadit myšlenkovou mapu na téma spotřeba vody a dále poskytnout žákům možnost se vyjadřovat při hromadné diskuzi, kdy mluví především žáci a učitel odpovědi usměrňuje. Diskuzi lze zařadit i po zhlédnutí a vypracování pracovního listu. Návrhem pro další aktivity může být zadání hromadné práce v rámci skupinky, vytvoření projektu na téma Jak spotřebováváme vodu, jak je možné jí šetřit? Žáci pracují uvnitř týmu a poté ostatním představují svůj projekt.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.