Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál je zařazen především z důvodu seznámení se s problematikou, tedy pro nové učivo. Na videu je velice kvalitně zaznamenáno vše podstatné, co se týče tématu vody na Zemi. Video doplňuje pracovní list, který je svou kvalitou též na vysoké úrovni. Autor pracovního listu vkládá i řešení zadaných otázek, což dokonale rozšiřuje učitelovu přípravu.
Po zhlédnutí videa, před samotným vyplněním pracovního listu, je možné poskytnout třídě prostor pro hromadnou diskuzi na téma voda a její znečištění. Zde navrhuji možnost zapsat myšlenky pomocí myšlenkové mapy.
Bylo by však možné i celou aktivitu obrátit a začít nejprve brainstormingem na tabuli s otázkou: Co všechno víme o vodě? V rámci rozvoje OVU klíčové kompetence k občanství a udržitelnosti – Uskutečňuje kroky směřující k udržitelnosti na základě promýšlení různých scénářů možného budoucího vývoje – můžeme s žáky navrhovat různé možnosti budoucího vývoje zásob vody na zemi. Poté teprve můžeme zhlédnout video a v rámci práce s pracovním listem necháme žáky navrhovat a vyhodnocovat, které způsoby chování jednotlivců, skupin, regionů, zemí aj. lze považovat za udržitelné/neudržitelné ze socioekonomických a environmentálních hledisek.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025