Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
„Virtuální mikroskopování“ umožňuje praktické zapojení všech žáků do základů mikroskopování. Online aplikace umožňuje zvládnout základy všem žákům individuálně (i ve školách s nedostatkem mikroskopů). Žáci se naučí, že obraz v mikroskopu je převrácený a že pro správně pozorování je nutné jednak nastavení světla, a také zaostřování. Virtuální mikroskop umožňuje také zvětšování preparátů. Připravený pracovní list pro žáky je vhodný pro nácvik nákresu pozorovaných objektů s různým zvětšením. Oceňuji i verzi pro výuku na dálku, která žáky vede k dalšímu rozvoji digitálních kompetencí – nejen použití webové aplikace, ale také screenování obrazovky, ořezávání a vkládání obrázků do pracovního listu. Materiál bohužel neobsahuje vlastní metodiku pro učitele, součástí pracovního listu je však pěkně popsané seznámení se s virtuálním mikroskopem, a učitel tak snadno dokáže žáky připravit na práci a motivovat je (návody v pracovním listě nahrazují metodiku). Materiál je zaměřen na seznámení žáků s prací s mikroskopem, konkrétně virtuálním mikroskopem BIONETWORK. Obsahuje jasně definované úkoly, jako je pozorování vzorků (např. písmeno „E“, rostlinné buňky, krevní buňky) a provádění nákresů.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025