Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
„Virtuální mikroskopování“ umožňuje praktické zapojení všech žáků do základů mikroskopování. Online aplikace umožňuje zvládnout základy všem žákům individuálně (i ve školách s nedostatkem mikroskopů). Žáci se naučí, že obraz v mikroskopu je převrácený a že pro správně pozorování je nutné jednak nastavení světla, a také zaostřování. Virtuální mikroskop umožňuje také zvětšování preparátů. Připravený pracovní list pro žáky je vhodný pro nácvik nákresu pozorovaných objektů s různým zvětšením. Oceňuji i verzi pro výuku na dálku, která žáky vede k dalšímu rozvoji digitálních kompetencí – nejen použití webové aplikace, ale také screenování obrazovky, ořezávání a vkládání obrázků do pracovního listu. Materiál bohužel neobsahuje vlastní metodiku pro učitele, součástí pracovního listu je však pěkně popsané seznámení se s virtuálním mikroskopem, a učitel tak snadno dokáže žáky připravit na práci a motivovat je (návody v pracovním listě nahrazují metodiku). Materiál je zaměřen na seznámení žáků s prací s mikroskopem, konkrétně virtuálním mikroskopem BIONETWORK. Obsahuje jasně definované úkoly, jako je pozorování vzorků (např. písmeno „E“, rostlinné buňky, krevní buňky) a provádění nákresů.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025