Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál metodika pro pobytový environmentální program určený žákům 1.–2. tříd základních škol. Je však možné využít jednotlivé metodické bloky v rámci výuky. Program je strukturován do šesti tematických bloků s logickou návazností od poznávání života včel až po komplexní chápání vztahů v přírodě (voda, krajina, člověk). Jsou zde integrovány vzdělávací cíle, materiál propojuje přírodovědné poznatky, environmentální výchovu, tvořivost i sociální učení s důrazem na badatelské, pohybové a smyslové aktivity v přírodě – děti jsou aktivní účastníci děje. Metodická část obsahuje detailní popisy aktivit, potřebných pomůcek i metodických poznámek pro pedagogy.
V rámci Klíčové kompetence – rozpozná jednoduchý výzkumný problém a jeho možné řešení – učitel zaměřuje pozornost žáků na denní pozorování věcí, které souvisejí s klíčovými pojmy otázek, žák formuluje jednoduché otázky, na které lze hledat odpovědi pozorováním, měřením či zkoumáním. Klíčová kompetence – monitoruje své procesy učení – se odráží ve strategii učitele, provází žáky diskusí o tom, které postupy mohou využít v následující práci, žák trénuje jednotlivé strategie učení a vyhodnocuje je.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025