Materiály do výuky základní vzdělávání Trochu jiná angličtina 2
Materiál do výuky

Trochu jiná angličtina 2

3. 3. 2025
Autor
Mgr. Michaela Hlaváčová
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Vzdělávací program je určen pro žáky 8.–9. ročníků ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Žáci se prostřednictvím anglického jazyka věnují tématům módy a sportu. Učí se tedy cizí jazyk, a to nejčastěji v rámci komunikace se svými spolužáky, a zároveň se dozvídají nové informace a získávají nové dovednosti a zkušenosti v uvedených tématech. Trochu jiná angličtina 2 navazuje na vzdělávací program Trochu jiná angličtina 1. Tento program je od programu pro mladší žáky odlišen jak tematicky, tak metodicky. Jsou zde zvoleny metody odpovídající jejich věku a potřebám. Učitel může materiál využít buď jako celek (a pak je i časově náročnější se s celým materiálem seznámit), nebo si vybrat pouze část, která mu vyhovuje do jeho výuky. Materiál se skládá z metodiky učitele, žákovského sešitu (kartičky, texty, kompetenční dotazník, materiál k sebehodnocení, ...).
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
4.09 MB
Dokument
Trochu_jina_anglictina_aktivity_zaci_2_(1).docx
Metodika
1.88 MB
Dokument
Trochu_jina_anglictina_metodika_ucitele_2.docx
Pracovní list
5.6 MB
Dokument
Zakovsky_sesit_trochu_jina_anglictina_2.docx
Vzdělávací modul
1.4 MB
PDF
BK_II_Vzdelavaci_program_sablona.pdf
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
3x
Dokument
1x
PDF
Komentář recenzenta

Doporučuji tento materiál k zařazení do databáze jako obsáhlý a propracovaný moderní materiál. Trochu jiná angličtina 2 rozvíjí zejména kompetence ke komunikaci v cizích jazycích, konkrétně v anglickém jazyce. K tomu je využita metoda CLIL, která umožňuje věnovat se odbornému tématu prostřednictvím cizího jazyka. Kromě toho také přináší možnost využívat mateřský jazyk, což dává žákům pocit bezpečí a jistoty zejména v začátcích, kdy se odbornému tématu teprve začínají věnovat. Digitální technologie jsou zde využívány především při tvorbě výstupů, které vždy uzavírají dané téma a během kterých žáci vytváří pracovní listy pro své spolužáky, a tím si zároveň upevňují své poznatky. Materiál podporuje individuální i skupinovou formu výuky a rozvíjí schopnost ústní prezentace.

Materiály jsou pod odkazem ke stažení ve dvou formátech – DOC a PDF. Materiál podporuje žáka ke kritické práci s textem, tj. aby vyhledával, třídil, analyzoval a srovnával klíčové informace. Také ho motivuje, aby vytvářel s pomocí digitálních technologií různé druhy výstupů a na internetu vyhledával potřebné informace dle pravidel práce se zdroji a aby hledal řešení při práci ve skupině, zapojoval se do ní a ke své roli přistupoval zodpovědně a názory svých spolužáků akceptoval a respektoval.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

několik tematických celků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.