Materiály do výuky základní vzdělávání Trochu jiná angličtina 1
Materiál do výuky

Trochu jiná angličtina 1

3. 3. 2025
Autor
Mgr. Michaela Hlaváčová
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Vzdělávací program je určen pro žáky 6.–7. ročníků ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Kompetenční náročnost jednotlivých aktivit odpovídá této cílové skupině. Materiál rozvíjí zejména kompetence ke komunikaci v cizích jazycích, konkrétně v anglickém jazyce. K tomu je využita metoda CLIL, která umožňuje věnovat se odbornému tématu prostřednictvím cizího jazyka. Materiál podporuje schopnost práce s digitálními technologiemi a rozšiřuje jejich slovní zásobu o specifickou terminologii související s jednotlivými vybranými všeobecně vzdělávacími předměty (matematika, dějepis, zeměpis, přírodopis nebo občanská výchova). Žáci plní zadané úkoly a cvičení, při kterých se učí zároveň angličtinu a vybraná témata z dalších předmětů (konkrétně jde o témata Zvířata a Středověk). Žáci např. vyhledávají nové informace a tvoří výstupy, které každé téma uzavírají. Učitel může materiál využít buď jako celek (a pak je i časově náročnější se s celým materiálem seznámit), nebo si vybrat pouze část, která mu vyhovuje do jeho výuky. Materiál obsahuje metodiku pro učitele, žákovský sešit (kartičky, texty, kompetenční dotazník, materiál k sebehodnocení, ...).



Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
10.33 MB
Dokument
Zakovsky_sesit_Trochu_jina_anglictina_1.docx
Metodika
5.2 MB
Dokument
Trochu_jina_anglictina_1_metodika_5_ucitele.docx
Vzdělávací modul
1.58 MB
PDF
Vzdelavaci_program_Trochu_jina_anglictina_1_final.pdf
Pracovní list
12.24 MB
Dokument
Trochu_jina_anglictina_1_aktivity_4_zaci_(1).docx
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
3x
Dokument
1x
PDF
Komentář recenzenta

Doporučuji tento materiál k zařazení do databáze jako obsáhlý a propracovaný moderní materiál. Trochu jiná angličtina 1 rozvíjí zejména kompetence ke komunikaci v cizích jazycích, konkrétně v anglickém jazyce. K tomu je využita metoda CLIL, která umožňuje věnovat se odbornému tématu prostřednictvím cizího jazyka. Kromě toho také přináší možnost využívat mateřský jazyk, což dává žákům pocit bezpečí a jistoty zejména v začátcích, kdy se odbornému tématu teprve začínají věnovat. Digitální technologie jsou zde využívány především při tvorbě výstupů, které vždy uzavírají dané téma a během kterých žáci vytváří pracovní listy pro své spolužáky, a tím si zároveň upevňují své poznatky.

Materiál podporuje skupinovou formu výuky a rozvíjí schopnost ústní prezentace. Materiály jsou pod odkazem ke stažení ve dvou formátech – DOC a PDF.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Rozsah výuky:

několik tematických celků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.