Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Video podává ucelený přehled o postupném nácviku výmyku, včetně ukázky průpravných cviků a demonstrace nejčastějších chyb. Didakticky vhodně propojuje ukázku správného provedení s rozborem chybových variant, což je klíčové pro efektivní učení i prevenci špatných pohybových návyků.
Způsoby využití ve výuce: jako názorná demonstrace při výuce gymnastiky, metodická podpora učitele pro vysvětlení a postupný nácvik cviku, prostředek k analýze a rozpoznání chyb v provedení, zdroj pro diskusi o bezpečnosti a správném využívání dopomoci a záchrany.
U žáků posiluje schopnost porozumět metodice nácviku a uvědomovat si význam správného provedení i bezpečnostních opatření.
Klíčová kompetence komunikační – přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení – video prezentuje cviky i chyby názorně a srozumitelně, žák dokáže porozumět pohybové instrukci a aplikovat ji, reaguje na vizuální ukázku a podle ní dokáže zlepšit své provedení.
Klíčová kompetence osobnostní a sociální – aktivně přispívá ke zvyšování osobního wellbeingu – vede žáky k uvědomění si významu pohybových aktivit pro fyzickou i psychickou pohodu a podporuje pozitivní vztah k aktivnímu životnímu stylu. Žák chápe přínos pravidelného pohybu pro vlastní pohodu, aktivně se zapojuje do cvičení a přijímá bezpečnostní pravidla při práci na nářadí.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025