Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Soubor metodických materiálů s pracovními listy se zaměřuje na rozvoj čtenářské a pisatelské gramotnosti a analytického myšlení žáka, který využívá metody RWCT. Učitelé mohou flexibilně volit aktivity dle potřeb třídy a přizpůsobit hloubku zpracování knihy. Interaktivita materiálu spočívá v široké škále aktivit, jako jsou diskuze, analýza literárních postav, práce s pojmy či tvorba myšlenkových map. Jedná se o inovativní výukový materiál, který učitelům nabízí efektivní nástroje k práci s literárními texty a podporuje aktivní zapojení žáků do analýzy příběhu.
U mladších žáků rozvíjíme Klíčovou kompetenci kulturní – žák vnímá umění a kulturu jako způsob poznávání světa a vypovídání o něm – popisuje umělecká díla a kulturní projevy se snahou porozumět jejich sdělení, vyjadřuje své pocity a myšlenky vyvolané uměleckými díly, diskutuje o tom, jak umění a kultura přispívají k poznávání světa a vypovídání o něm. Jednoduše interpretuje témata v uměleckých dílech.
U starších žáků se jedná o Klíčovou kompetenci kulturní – žák rozpoznává estetickou a obsahovou hodnotu uměleckých děl a kulturních projevů, oceňuje jejich význam jako prostředků komunikace a sdílí své názory s ostatními – diskutuje o uměleckých dílech a o umění a kultuře, vyjadřuje své názory a argumenty a sdílí své interpretace s ostatními.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025