Materiály do výuky základní vzdělávání Setkání s knihou – Šance pro Stellu
Materiál do výuky

Setkání s knihou – Šance pro Stellu

28. 8. 2025
Autor
Mgr. et. Bc. Helena Daňková
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Metodický materiál „Šance pro Stelu“ vychází z knihy McCall Hoyleové. Prostřednictvím příběhu feny, která po úrazu hledá novou roli ve světě, otevírá žákům hodnotová témata empatie, odpovědnosti a respektu. Nabízí kombinaci práce s textem, diskusí a reflexí. Podporuje komunikaci, spolupráci i sebereflexi žáků. Určeno pro žáky 6.–9. ročníku.

Metodika je jedna z 35, které vznikly na podporu čtenářské gramotnosti v rámci projektu „Setkání s knihou“, MAS Pobeskydí.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
398.72 kB
PDF
Metodika_-_Sance_pro_Stelu.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Metodický materiál „Šance pro Stelu“ motivuje žáky prostřednictvím silného příběhu k zamyšlení nad hodnotami, které jsou jim blízké (přátelství, empatie, porozumění, soucit). Je didakticky propracovaný, činnosti jsou jasně rozfázované a propojují práci s textem, diskusi i reflexi. Podporují spolupráci a komunikaci. Inovativním prvkem je spojení literárního díla se společensky důležitým tématem a důraz na osobní zapojení žáků.

Rozvoj Klíčové kompetence osobnostní a sociální – učitel může představit žákům příběhy zdůrazňující důležitost empatie a respektu k odlišnostem. Se žáky je možné společně mapovat, co se podle nich skrývá pod pojmem „respekt“, a při reflexi aktivit se cíleně zaměřovat na empatii a respekt k různým přístupům a názorům.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.