Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Metodika nabízí žákům hravý a interaktivní přístup k literárnímu textu. Je vhodná jak do hodin Českého jazyka, tak do hodin Osobnostní a sociální výchovy. Autorka systematicky propojuje práci s textem, diskuse, kreativní úkoly a reflexi vlastních zkušeností žáků – tím podporuje nejen porozumění textu, ale i rozvoj kritického myšlení a empatie. Velkou předností je didaktická struktura lekce, která postupuje od evokace přes uvědomění až po reflexi. Aktivní zapojení žáků je podpořeno párovým čtením, hledáním slov podle indicií, tvorbou akrostichu a „stovkovými slovy“, čímž se propojuje analytické myšlení s kreativní činností a spoluprací.
Kromě Klíčové kompetence komunikační dochází k rozvoji také Klíčové kompetence osobnostní a sociální – v rámci reflexe žáci formulují vlastní vztah k učitelům a škole prostřednictvím Vennova diagramu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025