Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Metodika „Setkání s knihou – Nebe“ má jasnou strukturu, tři vyučovací hodiny jsou rozdělené do fází evokace, uvědomění a reflexe, které jsou provázané s cíli výuky a vedou žáky k hlubšímu porozumění tématu. Motivační složkou je práce s oceňovaným literárním dílem, které žákům otevírá silné hodnotové otázky o šikaně, odlišnosti a přátelství. Inovativnost metodiky spočívá v kombinaci klasických i aktivizujících metod – například práce s citáty metodou podvojného deníku, tvorba myšlenkových map či aktivita „deštník sebeúcty“, které podporují sebereflexi i empatii. Didaktická propracovanost se projevuje v přesném popisu činností, jasně stanovených úkolech i v tom, že metodika nabízí prostor pro diskusi, sdílení zkušeností a osobní zapojení žáků.
Klíčová kompetence osobnostní a sociální – vyrovnává se s odlišnostmi s respektem k druhým lidem – učitel díky materiálu může srozumitelně a citlivě otevřít téma šikany, naučit žáky pracovat s vlastními emocemi a postoje zasadit do širšího společenského kontextu. Metodika rovněž vytváří prostor pro mapování toho, co si žáci představují pod pojmem respekt, a při reflexi se soustředí na rozvoj empatie a respektu k odlišným názorům a přístupům.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025