Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Tento materiál představuje simulaci, která dokonale znázorňuje pro žáka těžko představitelné – jak fungují chemické reakce a co znamená shodný počet reaktantů a produktů. Simulace slouží pro zpestření výuky při seznámení se s novým učivem, při fázi motivace i při opakovaní již osvojených znalostí. Žák si vyzkouší princip chemických reakcí pomocí sestavování sendviče, poté zařadí atomy a tvoří molekuly, nakonec si může zahrát hru. Je možné simulaci promítat na projektoru a žákům pouze ukazovat, vhodnější je ale s žáky navštívit počítačovou učebnu, aby každý měl svůj počítač, a tedy i svou možnost si simulaci zkusit. Pro prohloubení pochopení je vhodné rozšířit aktivitu o další příklady z reálného života, na kterých lze aplikovat princip chemické reakce.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025