Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál je jednoduchý na realizaci, a přitom velmi otevřený k různým obměnám a individualizaci. Přirozeně propojuje matematické dovednosti s pozorováním okolního světa a učí žáky vnímat proměnlivost prostředí v čase. Jako pozitivní je možné vnímat volnost ve výběru výstupů, která dává prostor pro kreativitu i diferenciaci podle schopností žáků (nadanější děti mohou úkol pojmout náročněji a samostatněji). Ověření ve výuce ukázalo, že aktivita funguje v různých ročnících a že její přínos přesahuje rozvoj matematické gramotnosti. Za slabší stránku je možné považovat, že úspěch závisí na motivaci žáků a systematickém vedení při pozorování. Celkově jde o inspirativní a variabilní aktivitu, která podporuje propojení školního učení s reálným životem.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025