Materiál do výuky

Proměny v čase

4. 12. 2025
Autor
Simona Šedá
Spoluautor
et al.
Věková skupina
7—9 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Aktivita vede žáky k pozorování a zaznamenávání změn v jejich nejbližším okolí. Úkolem je zakreslit cestu do školy, vybrat tři objekty (např. strom, budovu, rybník), sledovat jejich proměny během jednoho týdne a zaznamenat je různou formou (slovní popis, fotografie, prezentace, video). Žáci následně své výsledky představují spolužákům a diskutují o proměnách přírodních i umělých prvků v čase.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
1.85 MB
PDF
Promeny_v_case_1-st-ZS.pdf
Metodika
411.8 kB
PDF
PPUC_metodicky_komentar_1_stupen_ZS.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
Komentář recenzenta

Materiál je jednoduchý na realizaci, a přitom velmi otevřený k různým obměnám a individualizaci. Přirozeně propojuje matematické dovednosti s pozorováním okolního světa a učí žáky vnímat proměnlivost prostředí v čase. Jako pozitivní je možné vnímat volnost ve výběru výstupů, která dává prostor pro kreativitu i diferenciaci podle schopností žáků (nadanější děti mohou úkol pojmout náročněji a samostatněji). Ověření ve výuce ukázalo, že aktivita funguje v různých ročnících a že její přínos přesahuje rozvoj matematické gramotnosti. Za slabší stránku je možné považovat, že úspěch závisí na motivaci žáků a systematickém vedení při pozorování. Celkově jde o inspirativní a variabilní aktivitu, která podporuje propojení školního učení s reálným životem.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

7—9

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída

Využití v rámci vyučovací hodiny:

nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.