Materiály do výuky základní vzdělávání Přímá a nepřímá úměrnost (základní seznámení) – interaktivní
Materiál do výuky

Přímá a nepřímá úměrnost (základní seznámení) – interaktivní

10. 6. 2011 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Miroslav Pěnička
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
dyskalkulie

Anotace

První seznámení s pojmy přímá a nepřímá úměrnost. Žák řeší „selským“ rozumem základní ukázky úměrnosti. Určí číselnou hodnotu (výsledek). Doplní „typickou“ formulaci „Čím více, tím více (méně)“. Rozhodne mezi přímou x nepřímou úměrností. Tabulkový procesor po doplnění ihned vyhodnocuje správnost. Po správném splnění všech kroků se objeví informace SPRÁVNĚ. List č. 1 pracuje se stejnými číselnými hodnotami, žák se soustředí na rozlišení úměrností. V listu č. 2 žák dopočítává „náročnější“ hodnoty z hlavy. V listu č. 3 je novým krokem „výpočet přes jedničku“. Materiál je při výkladu možné použít k doplňování na interaktivní tabuli. K dispozici je stručný návrh aktivit a ukázka jednotlivých listů. Vhodné pro méně talentované žáky i práci s žákem-dyskalkulikem (list č. 1, list č. 2 s kalkulátorem). Konzultováno s PPP v Semilech (Mgr. M. Melíšková, spec. pedagog).
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
15.86 kB
Tabulka
Přímá x nepřímá 1.ods
Pracovní list
16.48 kB
Tabulka
Přímá x nepřímá 2.ods
Pracovní list
17 kB
Tabulka
Přímá x nepřímá 3.ods
Popis
71.78 kB
Dokument
Popis.odt
Pracovní list
51 kB
Tabulka
Přímá x nepřímá 1.xls
Pracovní list
51 kB
Tabulka
Přímá x nepřímá 2.xls
Pracovní list
54.5 kB
Tabulka
Přímá x nepřímá 3.xls
Popis
92.5 kB
Dokument
Popis.doc
Obsahuje
3x
Tabulka
1x
Dokument
3x
Tabulka
1x
Dokument

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Vazby na další materiály:

Tento materiál je součástí:

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština