Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně 4.0.
Tento videomateriál slouží jako inspirativní zdroj pro učitele tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ. Obsahuje konkrétní a realistickou ukázku překážkové dráhy vhodné pro školní tělocvik. Praktická demonstrace je názorná, přehledná a snadno přenositelná do výuky. Dráha je sestavena tak, aby podporovala rozvoj obratnostních dovedností, koordinace a celkové motoriky žáků. Video podporuje tvořivost učitelů při plánování hodin a nabízí konkrétní inspiraci pro tvorbu pestrých a bezpečných drah. Tím přispívá k vyšší motivaci žáků a zapojení do hodin tělesné výchovy.
Důraz na soutěživý prvek formou běhu na čas (případně paralelních drah) zvyšuje zájem žáků o aktivitu a rozvíjí i jejich schopnost spolupracovat a zvládat výzvy.
Klíčová kompetence k učení – Řídí vlastní procesy učení – Žák vyhledává a využívá informace k vlastnímu učení. Vyhodnocuje vlastní pokrok, plánuje kroky ke zlepšení (např. zlepšení času při běhu překážkové dráhy). Osvojuje si nové pohybové dovednosti prostřednictvím praktické činnosti a vizuální inspirace.
Klíčová kompetence k řešení problémů – Reflektuje osobní a společné problémy s ohledem na různé perspektivy navrhovaných řešení – Žák při překonávání překážek hledá vhodný způsob provedení pohybových úkonů. Rozhoduje se, jak nejefektivněji projít dráhou s ohledem na své schopnosti. Reaguje na změny v podmínkách (např. přizpůsobení tempa nebo pořadí pohybů) a hledá vlastní strategie zvládnutí úkolu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025