Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál představuje ucelený přehled práce s dvěma typy expanderů (krátký, dlouhý) a nabízí širokou škálu cviků pro celé tělo – horní končetiny, trup, břišní svaly, hýždě i dolní končetiny. Obsahuje doporučení k technice, bezpečnosti, možnostem úchopů, rizikům a jejich prevenci. Součástí jsou i protahovací cvičení a návrh stavby cvičební lekce. Materiál je vhodný pro 1. stupeň: nabízí pestrá, jednoduchá a bezpečná posilovací i kompenzační cvičení. Podporuje správné držení těla a umožňuje diferencovat obtížnost dle tělesné zdatnosti žáků. Jednotlivé cviky může vyučující zařadit v rámci kruhového provozu nebo cvičení ve skupinách.
Klíčové kompetence podporované materiálem:
Uvědomuje si význam, důležitost a smysl svého učení – žádoucí aktivita učitele – učitel vysvětlí žákům smysl protahovacích a posilovacích cvičení – k čemu slouží svaly – které svaly je vhodné posilovat a které protahovat (svalové dysbalance, posturální a fázické svaly) – zapojí žáky, kteří se pokusí vymyslet, jak konkrétní sval může být posilován nebo protahován.
Pojmenovává vlastní potřeby k dosažení všestranné pohody (wellbeing) – učitel žákům vysvětlí souvislost mezi psychickou a fyzickou pohodou – k dosažení všestranného wellbeingu je potřeba rovnoměrně pečovat o tělo i mysl. Pravidelné posilovací a protahovací aktivity jim pomáhají uvědomit si vlastní tělesné potřeby, vnímat únavu, uvolnění i posílení, tím přispívají k porozumění, co je dobré pro jejich psychický a fyzický stav.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025