Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál nabízí přehled základních cvičení na step bedýnce, který je vhodný jako podpora pro učitele tělesné výchovy, tak pro žáky 1. i 2. stupně ZŠ. Úvodní textová část vysvětluje, co je step aerobik, jaký má význam a jaká jsou jeho rizika, čímž vytváří metodický rámec pro bezpečné a správné vedení hodiny. Materiál klade důraz na techniku, správné držení těla a prevenci přetížení.
Z hlediska využitelnosti na 1. stupni ZŠ je materiál dobře přizpůsobitelný – základní kroky (basic step, step tap, knee up, leg curl, V-step aj.) jsou jednoduché, rytmické a snadno naučitelné i pro děti mladšího školního věku a mohou být zábavnou doplňující aktivitou v rámci výuky tělesné výchovy. Samozřejmostí je využití step bedýnek i na 2. stupni ZŠ – rytmická gymnastika s využitím step bedýnek může mnoho žáků motivovat k pohybu. Metodika materiálu obsahuje nejen základní krokové variace, ale i návrhy na samostatnou hodinu, využití stepu v kruhovém tréninku, posilovací cviky ve stepu i na něm a strečinkové uvolňovací cviky. Tato pestrost umožňuje učiteli sestavit celou lekci od zahřátí přes hlavní část až po zklidnění organismu.
Hlavní očekávaný výsledek učení:
Usiluje o zlepšení svých pohybových schopností a dovedností v souladu se svými možnostmi a potřebami: aktivita učitele – vybere žáka, který vymyslí sestavu a ostatní žáci budou cvičit podle tohoto žáka, může nastat diskuse nad vhodnosti některých kroků, výběru vhodné hudby apod.
Klíčové kompetence:
Rozšiřuje okruh vztahů: žádoucí aktivita učitele – ve chvíli, kdy žáci zvládají základní kroky, mohou žáci sami vytvořit skupiny, ve kterých vytvoří vlastní krokovou sestavu, mohou si vybrat i hudbu na kterou budou cvičit, případně sjednotit oblečení – toto může pomoci při budování vztahů v kolektivu a rozvíjet tvořivost žáků.
Vyrovnává se s odlišnostmi s respektem k druhým lidem: step sestava se dá diferenciovat podle individuálních schopností a dovedností žáků.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025