Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Pracovní list „Pět paraplat 2“ je určen pro žáky ve věku 12–15 let a zaměřuje se na procvičování mluvnických jevů, zejména slovních druhů, mluvnických kategorií a větné stavby. Materiál je didakticky promyšlený a vhodně strukturovaný – úkoly jsou sestaveny tak, aby žáky vedly od jednodušších úloh k náročnějším a umožnily diferencovat podle jejich úrovně. Z metodického hlediska je pracovní list využitelný různými způsoby: jako samostatná aktivita pro individuální procvičení, ve dvojicích či menších skupinách, kde se žáci učí vzájemně vysvětlovat a argumentovat, nebo jako součást komplexní hodiny s řízenou diskusí a reflexí. Lze jej využít jak k opakování a upevnění probrané látky, tak i jako přípravu na testy. Materiál přirozeně nabízí mezipředmětové vazby – propojuje se s literární výchovou (interpretace básně jako výchozího textu), občanskou výchovou (spolupráce, respekt k názorům druhých při práci ve skupině) a také s digitální kompetencí, pokud je úkol zadán v elektronické podobě či doplněn o práci s digitálními nástroji. Doporučení: Tento pracovní list doporučuji jako součást výuky českého jazyka zaměřené na upevnění mluvnických poznatků. Díky své variabilitě a možnosti diferencovaného zadání může být efektivně využit v různých vyučovacích situacích a obohacen o další aktivity s mezipředmětovým přesahem.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025