Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál nabízí přehledný a motivační postup pro výuku, kterou lze snadno realizovat v běžné třídě. Aktivita vede k tomu, že žáci mohou vyzkoušet přípravu pokrmu a zdokumentovat výsledek, což zvyšuje jejich zájem o práci a propojuje školní úkol s reálným životem. Práce postupuje od individuální činnosti k aktivitám ve dvojicích a menších skupinách, kde si žáci rozdělují role. Skupinová práce žáky vede k aktivnímu zapojení a odpovědnosti za společné dílo v podobě třídní kuchařky, kterou je možné využít i při třídních akcích nebo tematických dnech.
Materiál podporuje mezipředmětové vztahy. V českém jazyce žáci vytvářejí funkční text v podobě receptu a seznamují se s pravidly popisu pracovního postupu. Ve výuce informatiky pracují s digitálními zdroji, vyhledávají recepty, upravují text a vkládají fotografie do elektronického dokumentu. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví se přirozeně uplatní při rozhodování o zdravé výživě a vhodnosti jednotlivých surovin. V praktických činnostech žáci plánují přípravu pokrmu, sestavují seznam ingrediencí a mohou realizovat jednoduchý pracovní postup. Matematika se zapojí při převodech množství, odhadování času a sestavování orientačního rozpočtu, což poskytuje prostor pro finanční gramotnost.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025