Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Oceňuji video, které ukazuje, jak autorka s materiálem se svými žáky pracovala. Metodika na konci dává možnost vypracování plakátu jako dalšího výstupu aktivity. Materiál je vhodný do hodin zaměřených spíše na ekologii a ekosystém lesa. Oceňuji, že je založen na badatelské výuce a výuce venku.
Lekce rozvíjí Klíčovou kompetenci k řešení problému – navrhne plán pro zkoumání a řešení specifického výzkumného problém –, v rámci níž učitel uplatňuje tyto strategie:
- upozorňuje na vlastnosti výzkumu – přesnost, pečlivost a poctivost;
- pomáhá žákům shrnout relevantní závěry z jejich bádání a poukazuje na důležité informace pro sdílení se spolužáky a poskytne konstruktivní zpětnou vazbu k práci žáků;
- vyzdvihuje to, co dělali dobře, a mluví s nimi o tom, co by mohli udělat jinak a jak se mohou propříště zlepšit.
V rámci svých projevů žák formuluje jednoduché otázky, na které lze hledat odpovědi pozorováním, měřením či zkoumáním, a představí základní zjištění z bádání.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025