Materiály do výuky základní vzdělávání Honba za pokladem – rovnice
Materiál do výuky

Honba za pokladem – rovnice

27. 3. 2019 základní vzdělávání
Autor
RNDr. Jitka Rambousková
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Hra je určena k procvičovaní lineárních rovnic. Žáci řeší sadu příkladů schovaných v QR kódu a podle výsledků luští tajenku.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
popis a řešení
19.79 kB
Dokument
QR_rovnice_pro_ucitele.odt
pracovní list pro žáky
17.78 kB
Dokument
QR_rovnice_pro_zaky.odt
popis a řešení
54.89 kB
PDF
QR_rovnice_pro_ucitele.pdf
pracovní list pro žáky
42.43 kB
PDF
QR_rovnice_pro_zaky.pdf
QR kódy
114.63 kB
Dokument
QR_rovnice_kody.odt
QR kódy
177.44 kB
PDF
QR_rovnice_kody.pdf
Obsahuje
3x
Dokument
3x
PDF
Komentář recenzenta

Materiál slouží k procvičení řešení lineárních rovnic formou hry. Učitelé rozmístí QR kódy, které žáci skenují, řeší příklady a sestavují tajenku. Cílem je podpořit matematické dovednosti a spolupráci mezi žáky​. Učební materiál má jasnou strukturu a cíle, využívá herní prvky (gamifikaci) a praktické činnosti, což odpovídá požadavkům na aktivizační metody. Žáci pracují ve dvojicích nebo skupinách, což podporuje týmovou spolupráci a rozvoj sociálních kompetencí​. Materiál aktivně zapojuje žáky prostřednictvím mobilních zařízení a QR kódů. Tato aktivita splňuje kritéria pro interaktivní vzdělávací zdroje. Aktivita rozvíjí digitální dovednosti tím způsobem, že žáci používají mobilní zařízení ke skenování QR kódů a pracují s digitálním obsahem. Tímto se také zvyšuje povědomí o využití technologií v praktickém životě. Žáci musí vyřešit příklady a sestavit tajenku, což umožňuje učiteli snadno ověřit správnost výsledků a zapojení žáků​. Materiál nabízí inovativní přístup k procvičování matematiky, který žákům umožňuje využívat technologie a zároveň podporuje týmovou spolupráci. Hra zvyšuje motivaci žáků k učení prostřednictvím gamifikace a zapojení fyzické aktivity při hledání QR kódů.

Hodnocení uživatelů

Adéla Šimíčková
20. 11. 2024, 19:50
5 z 5
Dobrý den, moc děkuji za tento materiál! Dnes jsem jej se studenty 9. ročníku využila a moc se jim aktivita líbila. Ráda bych jen upozornila na malé chybky.
1. Po naskenování QR kódu č.5 se u 4. rovnice zobrazuje jako poslední číslo č. 5, ale má tam být správně č. 25.
2. Po naskenování QR kódu č.6 se u 4. rovnice zobrazuje jako poslední číslo č.2 a má tam být č.20 s ukončením závorky, tedy 20).

Pokud by se daly tyto 2 QR kódy upravit, bylo by to super. Pokud ne, upozorněte na tyto chybky své studenty, aby počítali se správnými čísly.

Ať se daří!

Adéla
5 z 5
Ivo Krobot
21. 11. 2024, 09:59
Reakce na Adéla Šimíčková
Dobrý den, Adélo, pokusíme se zkontaktovat recenzenta a autora a materiál případně upravit. Děkujeme za pochvalu a přejeme vše dobré. Tým rvp.cz
Ivo Krobot
25. 11. 2024, 12:00
Reakce na Ivo Krobot
Dobrý den, Adélo. Materiál byl upraven. Děkujeme. Tým rvp.cz

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace