Materiály do výuky základní vzdělávání Gymnastika – stoj na rukou
Materiál do výuky

Gymnastika – stoj na rukou

22. 8. 2025
Autor
ZŠ Jaroměř, Na Ostrově
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Výukové video (délka 4:01 min.) představuje didaktický materiál určený pro žáky 2. stupně ZŠ, který podporuje rozvoj gymnastických dovedností – zejména nácvik stoje na rukou. Video je přehledně strukturované: obsahuje průpravné cviky pro posílení středu těla, samotný nácvik stoje na rukou v různých úrovních obtížnosti, s dopomocí i bez. Díky pestrým variantám cviků a metodické návaznosti podporuje individuální pokrok žáků podle jejich úrovně. Materiál je vhodné zařadit do širší metodické řady zaměřené na gymnastiku. Jasné pokyny a vizuální ukázky zajišťují lepší porozumění cvikům a zvyšují bezpečnost výuky.
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
Komentář recenzenta

Výukové video zaměřené na nácvik stoje na rukou. Didaktická propracovanost materiálu spočívá v jasné struktuře, logickém sledu jednotlivých kroků a důrazu na bezpečnost žáků. Zároveň umožňuje diferenciaci podle výkonnosti žáků.

Možnosti využití ve výuce: Video lze použít jako názornou oporu při frontální výuce, ale i pro samostatnou práci žáků – např. ve stanicovém uspořádání hodin, nebo v domácí přípravě. Materiál může být rovněž využit jako metodická pomůcka pro začínající učitele.

Klíčová kompetence – řídí vlastní procesy učení – se projevuje ve strategii učitele, který umožňuje žákům sledovat vlastní pokroky, zajišťuje zpětnou vazbu k provedení cviků, podporuje je v postupném zvládání obtížnějších variant. Žák sleduje svůj pokrok, vyhodnocuje kvalitu provedení cviků, rozumí významu přípravných cvičení a postupného nácviku, dodržuje bezpečnostní pravidla, učí se zodpovědnému přístupu k vlastnímu tělu.

Klíčová kompetence – přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení – učitel aplikuje strategii k podpoře žáků v aktivní komunikaci během společného nácviku, nabízí jim prostor pro popis techniky a formulaci zpětné vazby. Žák komunikuje s partnerem při dopomoci, poskytuje a přijímá zpětnou vazbu, formuluje pokyny a popisuje správné provedení cviků, přizpůsobuje svou komunikaci situaci.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Revidované RVP od 2025

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.