Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Výukové video zaměřené na nácvik stoje na rukou. Didaktická propracovanost materiálu spočívá v jasné struktuře, logickém sledu jednotlivých kroků a důrazu na bezpečnost žáků. Zároveň umožňuje diferenciaci podle výkonnosti žáků.
Možnosti využití ve výuce: Video lze použít jako názornou oporu při frontální výuce, ale i pro samostatnou práci žáků – např. ve stanicovém uspořádání hodin, nebo v domácí přípravě. Materiál může být rovněž využit jako metodická pomůcka pro začínající učitele.
Klíčová kompetence – řídí vlastní procesy učení – se projevuje ve strategii učitele, který umožňuje žákům sledovat vlastní pokroky, zajišťuje zpětnou vazbu k provedení cviků, podporuje je v postupném zvládání obtížnějších variant. Žák sleduje svůj pokrok, vyhodnocuje kvalitu provedení cviků, rozumí významu přípravných cvičení a postupného nácviku, dodržuje bezpečnostní pravidla, učí se zodpovědnému přístupu k vlastnímu tělu.
Klíčová kompetence – přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení – učitel aplikuje strategii k podpoře žáků v aktivní komunikaci během společného nácviku, nabízí jim prostor pro popis techniky a formulaci zpětné vazby. Žák komunikuje s partnerem při dopomoci, poskytuje a přijímá zpětnou vazbu, formuluje pokyny a popisuje správné provedení cviků, přizpůsobuje svou komunikaci situaci.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025