Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Video lze využít jako ukázku při přípravě hodiny gymnastiky, motivační prvek a názornou demonstraci, pomůcku pro vysvětlení a rozbor techniky, prostředek k rozvoji schopnosti žáků vnímat správné a chybné provedení pohybu. Učitel tak podporuje bezpečný a postupný nácvik akrobatických prvků, posiluje u žáků orientaci v prostoru, koordinaci a odvahu. Ukázky chyb napomáhají prevenci nesprávných stereotypů a snižují riziko zranění.
Rozvoj Klíčové kompetence k učení – uvědomuje si důležitost celoživotního charakteru učení – učitel vede žáky k porovnávání vlastního provedení s ukázkou ve videu, což podporuje sebereflexi a schopnost sledovat vlastní pokroky. Žák rozpozná chyby ve svém pohybu, usiluje o jejich odstranění a sleduje svůj posun.
Rozvoj Klíčové kompetence komunikační – přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení – díky jasné obrazové a pohybové demonstraci žáci porozumí instrukcím a dokáží je aplikovat v praxi, žáci reagují na instrukce a dokáži je převést do reálného pohybu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025