Materiály do výuky základní vzdělávání Gymnastika – salto vpřed z trampolíny
Materiál do výuky

Gymnastika – salto vpřed z trampolíny

27. 8. 2025
Autor
ZŠ Jaroměř, Na Ostrově
Spoluautoři
Kateřina Nováková
Petr Dubský
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Video (4:54 min.) představuje metodickou řadu cvičení pro nácvik salta vpřed z trampolíny. Obsahuje postupný přechod od základních cviků (kotoul vpřed, kotoul letmo, odrazy snožmo) až po samotné provedení salta vpřed. Součástí videa jsou jak ukázky správného provedení, tak i nejčastější chyby (např. chybějící letová fáze, špatná pozice rukou). Materiál je určen pro hodiny tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ a SŠ, kde slouží jako pomůcka při nácviku akrobatických dovedností, rozvoji koordinace a osvojování bezpečnostních návyků.
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
Komentář recenzenta

Video lze využít jako ukázku při přípravě hodiny gymnastiky, motivační prvek a názornou demonstraci, pomůcku pro vysvětlení a rozbor techniky, prostředek k rozvoji schopnosti žáků vnímat správné a chybné provedení pohybu. Učitel tak podporuje bezpečný a postupný nácvik akrobatických prvků, posiluje u žáků orientaci v prostoru, koordinaci a odvahu. Ukázky chyb napomáhají prevenci nesprávných stereotypů a snižují riziko zranění.

Rozvoj Klíčové kompetence k učení – uvědomuje si důležitost celoživotního charakteru učení – učitel vede žáky k porovnávání vlastního provedení s ukázkou ve videu, což podporuje sebereflexi a schopnost sledovat vlastní pokroky. Žák rozpozná chyby ve svém pohybu, usiluje o jejich odstranění a sleduje svůj posun.

Rozvoj Klíčové kompetence komunikační – přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení – díky jasné obrazové a pohybové demonstraci žáci porozumí instrukcím a dokáží je aplikovat v praxi, žáci reagují na instrukce a dokáži je převést do reálného pohybu.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.