Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0.
Video představuje didaktiku metodické řady nácviku kotoulu vzad a přeskoku – skrčky a roznožky. Video je dobře strukturované a metodicky promyšlené. Využívá efektivní sled průpravných cvičení, která respektují princip postupnosti, bezpečnosti a individualizace. Učení probíhá od jednoduchých pohybových dovedností (např. kolébka, poskoky, výskoky) až po provedení cílového prvku s dopomocí a bez dopomoci. Žákům jsou poskytovány jasné pohybové vzory a zároveň možnost bezpečného vyzkoušení techniky. Velkým kladem je důraz na bezpečnost (např. kontrola nářadí, využití nakloněné roviny, dopomoc), postupné navyšování náročnosti a respekt k individuálním možnostem žáků. Průpravná cvičení rozvíjejí nejen samotné technické provedení, ale i koordinaci, sílu, rovnováhu a orientaci v prostoru.
Metodické vedení umožňuje žákům chápat logiku pohybových dovedností a vytváří předpoklady pro budování správných pohybových návyků. Současně lze práci diferencovat podle výkonnostní úrovně žáků.
Při nácviku se rozvíjí KKU-USU-000-ZV9-001 Řídí vlastní procesy učení – žáci získávají nové dovednosti, učí se správnému pohybovému provedení a reflektují vlastní pokrok. Učí se poznávat chyby a hledat způsoby jejich odstranění.
Dále KKK-POR-000-ZV9-001 Přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení – při nácviku se žáci snaží pochopit a správně provést dané cviky podle zadání. Rozvíjejí verbální i neverbální komunikaci při spolupráci, zejména při dopomoci a zajištění bezpečnosti spolužáka.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025