Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0.
Video představuje didaktiku metodické řady nácviku kotoulu vzad a přeskoku – skrčky a roznožky. Video je dobře strukturované a metodicky promyšlené. Využívá efektivní sled průpravných cvičení, která respektují princip postupnosti, bezpečnosti a individualizace. Učení probíhá od jednoduchých pohybových dovedností (např. kolébka, poskoky, výskoky) až po provedení cílového prvku s dopomocí a bez dopomoci. Žákům jsou poskytovány jasné pohybové vzory a zároveň možnost bezpečného vyzkoušení techniky. Velkým kladem je důraz na bezpečnost (např. kontrola nářadí, využití nakloněné roviny, dopomoc), postupné navyšování náročnosti a respekt k individuálním možnostem žáků. Průpravná cvičení rozvíjejí nejen samotné technické provedení, ale i koordinaci, sílu, rovnováhu a orientaci v prostoru.
Metodické vedení umožňuje žákům chápat logiku pohybových dovedností a vytváří předpoklady pro budování správných pohybových návyků. Současně lze práci diferencovat podle výkonnostní úrovně žáků.
Při nácviku se rozvíjí KKU-USU-000-ZV9-001 Řídí vlastní procesy učení – žáci získávají nové dovednosti, učí se správnému pohybovému provedení a reflektují vlastní pokrok. Učí se poznávat chyby a hledat způsoby jejich odstranění.
Dále KKK-POR-000-ZV9-001 Přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení – při nácviku se žáci snaží pochopit a správně provést dané cviky podle zadání. Rozvíjejí verbální i neverbální komunikaci při spolupráci, zejména při dopomoci a zajištění bezpečnosti spolužáka.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Materiály do výuky obsahující klíčové slovo IPs Kurikulum jsou výstupem projektu IPs Podpora kurikulární práce škol.
Každý výstup byl vyhledán a odborně posouzen hodnotitelem v souladu s revidovaným RVP, stanovisko hodnotitele ve formě komentáře recenzenta najdete přímo u materiálu.
Výstupy je možné zobrazit pomocí klíčového slova IPs Kurikulum. Databázi lze dále filtrovat podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení vzdělávací oblasti, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025