Materiál do výuky

Genres

14. 10. 2025
Autor
Kraj Vysočina
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Aktivita slouží k opakování/výuce slovní zásoby a jako motivační nástroj k zahájení tvůrčího procesu. Aktivita rozvíjí psaný projev v anglickém jazyce a podporuje kompetence k podnikavosti, iniciativě a kreativitě. Žáci přiřazují pojmy ke správnému literárnímu žánru, čímž si upevňují slovní zásobu a připravují se na vlastní tvorbu a motivují k tvůrčímu myšlení. Aktivitu lze obměnit dle preferencí třídy a je vhodná pro skupinovou práci. Využívá vyhledávání informací a podporuje individuální reflexi. Je vhodná pro 9. ročník ZŠ a odpovídá části jedné vyučovací hodiny.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
426.12 kB
Dokument
1304_Genres.docx

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
1x
Dokument
Komentář recenzenta

Aktivita propojuje jazykové učivo s rozvojem klíčových kompetencí, zejména v oblasti kreativity a kulturního vnímání. Žáci se seznamují s charakteristikami žánrů fantasy a sci-fi, rozvíjejí své porozumění jednoduchým uměleckým textům. Rozvíjí Klíčovou kompetenci kulturní – rozlišuje různé formy kultury a umění v kontextu populární literatury, popíše jejich projevy a uvede významné kulturní instituce na regionální, národní i globální úrovni. Učitel využije zejména strategii – organizuje diskuse a debaty o různých uměleckých událostech a tématech, která jsou aktuální ve společnosti. Žáci se učí pracovat s jazykem v oblasti žánrové klasifikace, což podporuje jejich schopnost tvořit, přemýšlet o obsahu a rozvíjet vlastní nápady. Aktivita je variabilní, snadno realizovatelná a vhodná jako úvod do slohové práce či mediální analýzy.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.