Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Video přehledně ukazuje základní vrhačská cvičení – od hodu vzad přes hlavu přes hod spodem vpřed až po vrh z místa – která rozvíjejí správnou techniku vrhu, koordinaci a dynamiku horních končetin.
Materiál je dobře využitelný ve školní tělesné výchově, protože cviky lze snadno přizpůsobit věku a možnostem žáků volbou vhodného náčiní (míč, medicinbal různé váhy).
Tato cvičení jsou vhodná pro rozvoj výbušné síly, dynamické síly horních končetin ale i síly dolních končetin (při správně zvládnuté technice odhodu).
Díky krátkému rozsahu videa, je možné ukázku využít na začátku hodiny a jasně demonstrovat správnou techniku jednotlivých cvičení – což je vhodné i pro motivaci žáků.
Díky Klíčové kompetenci – řídí vlastní procesy učení –, kterou materiál podporuje, žák pojmenuje, kde jsou jeho silné a slabé stránky, uvědomuje si, kdy potřebuje pauzu a kdy je třeba zintenzivnit své úsilí (kolik hodů ještě zvládne – nemohu rozvíjet sílu po celou vyučovací hodinu).
Chová se zodpovědně, předvídavě a bezpečně ve škole, v neznámém prostředí i v prostředí virtuální reality, při styku s neznámými osobami, zvířaty a nebezpečnými předměty – při nácviku vrhů a hodů je zásadní dodržování bezpečnosti – proto je klíčové, aby žáci dodržovali jasná pravidla, případně mohou sami zkusit vysvětlit, jaké chování je bezpečné a co je naopak nebezpečné (háže se jedním směrem, háže se na signál, nikdo nemůže chodit pro odhodové náčiní, pokud ještě všichni neodházeli apod.)
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025