Materiál do výuky

Cvičení – stepper

15. 12. 2025
Autor
ZŠ Čkalovova Ostrava
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Materiál představuje stepper a jeho využití pro školní tělesnou výchovu. Seznamuje s jeho funkcí, technickým nastavením a principy správného používání. Popisuje vhodnou techniku pohybu, zásady držení těla, dýchání, možnosti začlenění stepperu do samostatné hodiny i kruhového tréninku a nabízí příklady posilovacích i protahovacích cviků. Cvičení na stepperu rozvíjí vytrvalost, sílu dolních končetin, koordinaci a správné držení těla, současně působí preventivně proti stresu a podporuje celkovou pohodu žáků. Materiál je vhodný pro práci na 2. stupni ZŠ i pro starší žáky 1. stupně s ohledem na individuální zdatnost.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
874.85 kB
Dokument
CVICENI_STEPPER.docx

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
Dokument
Komentář recenzenta

Materiál podrobně představuje stepper jako jednoduchý aerobní trenažér vhodný pro školní tělesnou výchovu. Obsahuje popis jeho funkce, význam pro zdraví, přínos pro děti, technické nastavení, zásady bezpečnost a eliminace rizik. Dále materiál nabízí přehled možností využití stepperu v TV – samostatná lekce, zařazení v kruhovém tréninku – a také popis správné techniky cvičení a doplňkových posilovacích i protahovacích cviků.

Klíčové kompetence:

Reflektuje obtížné situace, do kterých se dostává – práce na stepperu žákům přirozeně poskytuje situace, které mohou vnímat jako obtížné – například hledání vhodného tempa, zvládání únavy, udržení techniky, koordinace pohybu nebo práce s vlastním dechem. Učitel může tyto momenty didakticky využít tak, že žáky vede ke krátké reflexi: „Co pro mě bylo nejtěžší? Jak jsem to vyřešil? Co mi pomohlo?“

Pojmenovává vlastní potřeby k dosažení všestranné pohody (wellbeing) – učitel může žákům vysvětlit, že pravidelný, středně intenzivní pohyb podporuje nejen fyzickou kondici, ale i psychickou pohodu (snížení stresu, uvolnění, dobrý pocit z pohybu). Žáci mohou lépe porozumět tomu, jak pohyb ovlivňuje jejich celkový wellbeing.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Revidované RVP od 2025

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.