Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál podrobně představuje stepper jako jednoduchý aerobní trenažér vhodný pro školní tělesnou výchovu. Obsahuje popis jeho funkce, význam pro zdraví, přínos pro děti, technické nastavení, zásady bezpečnost a eliminace rizik. Dále materiál nabízí přehled možností využití stepperu v TV – samostatná lekce, zařazení v kruhovém tréninku – a také popis správné techniky cvičení a doplňkových posilovacích i protahovacích cviků.
Klíčové kompetence:
Reflektuje obtížné situace, do kterých se dostává – práce na stepperu žákům přirozeně poskytuje situace, které mohou vnímat jako obtížné – například hledání vhodného tempa, zvládání únavy, udržení techniky, koordinace pohybu nebo práce s vlastním dechem. Učitel může tyto momenty didakticky využít tak, že žáky vede ke krátké reflexi: „Co pro mě bylo nejtěžší? Jak jsem to vyřešil? Co mi pomohlo?“
Pojmenovává vlastní potřeby k dosažení všestranné pohody (wellbeing) – učitel může žákům vysvětlit, že pravidelný, středně intenzivní pohyb podporuje nejen fyzickou kondici, ale i psychickou pohodu (snížení stresu, uvolnění, dobrý pocit z pohybu). Žáci mohou lépe porozumět tomu, jak pohyb ovlivňuje jejich celkový wellbeing.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025