Materiál do výuky

Clothes

22. 12. 2025
Autor
Mgr. Jana Sýkorová
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Tato hravá aktivita s obrázky je zaměřená na procvičování slovní zásoby z tématu oblečení v angličtině. Žáci nejprve popisují, co má kdo zrovna na sobě („What are they wearing?“), poté dokreslují postavy podle popisu a nakonec připravují vlastní popis pro kamaráda. Materiál obsahuje obrázky, modelové popisy a nápovědu se slovníčkem. Aktivita rozvíjí jazykové dovednosti, kreativitu, jemnou motoriku a spolupráci. Materiál je vhodný pro žáky 3.–5. ročníku, doporučuje se realizovat v rámci jedné vyučovací hodiny. Cílem výuky je upevnit slovní zásobu oblečení a barev, procvičit tvorbu vět v přítomném čase („He/She is wearing…“), rozvíjet schopnost popisu a komunikace v cizím jazyce.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
816.89 kB
PDF
AJ-08-syk-obleceni_(1).pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Materiál „Clothes“ je metodicky propracovaný, motivuje k učení hravou formou a je vhodný pro nadané žáky i k obohacení běžné výuky. Máme i možnost diferenciace (pro nadané žáky: tvorba vlastních popisů, doplnění příběhu o postavách; pro slabší žáky: využití nápovědy, práce ve dvojicích). Důležité je propojení s Klíčovou kompetencí osobnostní a sociální: žák rozvíjí vztahy s ostatními – ze strategií učitele se jedná zejména o situaci, kdy pedagog hraje se žáky hry se zaměřením na třídní kolektiv (citlivost k druhým, zájem o spolužáky).

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.