Materiály do výuky gymnázium Chemické názvosloví – Soli
Materiál do výuky

Chemické názvosloví – Soli

23. 7. 2013 gymnázium
Autor
Mgr. Blanka Haišmanová
Věková skupina
16—19 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Materiál určený pro výklad a procvičení názvoslovných principů při sestavování vzorců a názvů solí na vyšším stupni gymnázia.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Prezentace
605 kB
Prezentace
Nazvoslovi_-_SOLI.ppt
Prezentace
133.96 kB
Prezentace
Nazvoslovi_-_SOLI.odp
Pracovní list
35 kB
Dokument
PL_SOLI_.doc
Pracovní list
18.48 kB
Dokument
PL_SOLI_.odt
Obsahuje
1x
Prezentace
1x
Prezentace
1x
Dokument
1x
Dokument

Hodnocení uživatelů

Miroslav Melichar
30. 9. 2013, 12:19
Vážená paní kolegyně, děkuji za laskavou odpověď. Váš přístup (a přístup recenze) zajímavě dokumentuje dnešní realitu ve výuce chemie. Učit názvosloví solí má smysl tehdy, když tím zároveň pomáháme vytvořit pojem soli - učíme žáky, jaké látky řadíme v chemii mezi soli. Vy místo porozumění přinášíte žákům zmatek. Některé z Vašich příkladů odporují i definici solí, kterou začíná Váš DUM. Paradoxně čím lépe si Vaši žáci pak zapamatují cvičné příklady, tím méně chápou chemii (= nepoznají sůl). Problém není tedy úplně v tom, že konkrétní látka reálně neexistuje, ale zásadně vadí to, když je zcela nepravděpodobná - její existence je v rozporu s pravidly. Zdá se mi, že nechápete, co se mi nelíbí zrovna na dusitanu fosforečném - Vám zřejmě připadne celkem přijatelný a recenzi také.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

výklad

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

16—19

Týká se jazyka:

čeština