Materiál do výuky

Čeština test III.

24. 2. 2016 základní vzdělávání
Autor
RNDr. Michaela Ševečková
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Materiál tvoří pracovní list do hodin českého jazyka. Obsahuje různorodé úkoly, které souvisejí s úvodním textem, ale najdete zde i řadu dalších úkolů s přesahem do jiných předmětů. Materiál je vhodný pro 2. stupeň ZŠ a pro SŠ, ať už pro přípravu na přijímací zkoušky, k maturitě, nebo jako doplněk do opakovacích nebo suplovaných hodin. Pro obtížnější úkoly nebo pro ověření odpovědí je vhodné používat pomůcky (český výkladový slovník, pravidla pravopisu, slovník synonym) a také internet.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
52.55 kB
Dokument
cestina-test-3.docx
Pracovní list
32.15 kB
Dokument
cestina-test-3.odt
Pracovní list – řešení
55.7 kB
Dokument
cestina-test-3-reseni.docx
Pracovní list – řešení
40.06 kB
Dokument
cestina-test-3-reseni.odt
Obsahuje
2x
Dokument
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Materiál nabízí širokou škálu úkolů, které rozvíjejí nejen porozumění textu, ale také slovní zásobu, práci se synonymy, vysvětlování pojmů a správné užívání pravopisných pravidel. Žáci jsou vedeni k přesnému vyjadřování, rozlišování významů slov a jejich správnému používání v různých kontextech. Významnou součástí jsou také úlohy, které podporují schopnost analyzovat a posuzovat informace, například pravdivost tvrzení nebo výpočet vstupného na hrad Karlštejn. Tento úkol žákům umožňuje doplňovat aktuální informace, procvičovat matematické dovednosti a pracovat s reálnými daty, což přispívá k mezioborovému uplatnění znalostí. Metodika k pracovnímu listu obsahuje doporučení pro motivaci žáků a podporu kooperativní práce ve skupinách, kde žáci vzájemně diskutují, pomáhají si a rozvíjejí sociální dovednosti. Doporučuje také využití různých zdrojů, jako jsou slovníky a internet, čímž podporuje samostatnost a digitální gramotnost. Součástí materiálu jsou hodnoticí kritéria, která umožňují učiteli objektivně posoudit nejen porozumění textu a jazykové dovednosti, ale i schopnost kriticky uvažovat a samostatně pracovat s informacemi. Hodnocení napomáhá poskytovat žákům zpětnou vazbu a usnadňuje pedagogovi plánování další výuky.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

RVP do 2024

Revidované RVP od 2025

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.