Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
Materiál nabízí širokou škálu úkolů, které rozvíjejí nejen porozumění textu, ale také slovní zásobu, práci se synonymy, vysvětlování pojmů a správné užívání pravopisných pravidel. Žáci jsou vedeni k přesnému vyjadřování, rozlišování významů slov a jejich správnému používání v různých kontextech. Významnou součástí jsou také úlohy, které podporují schopnost analyzovat a posuzovat informace, například pravdivost tvrzení nebo výpočet vstupného na hrad Karlštejn. Tento úkol žákům umožňuje doplňovat aktuální informace, procvičovat matematické dovednosti a pracovat s reálnými daty, což přispívá k mezioborovému uplatnění znalostí. Metodika k pracovnímu listu obsahuje doporučení pro motivaci žáků a podporu kooperativní práce ve skupinách, kde žáci vzájemně diskutují, pomáhají si a rozvíjejí sociální dovednosti. Doporučuje také využití různých zdrojů, jako jsou slovníky a internet, čímž podporuje samostatnost a digitální gramotnost. Součástí materiálu jsou hodnoticí kritéria, která umožňují učiteli objektivně posoudit nejen porozumění textu a jazykové dovednosti, ale i schopnost kriticky uvažovat a samostatně pracovat s informacemi. Hodnocení napomáhá poskytovat žákům zpětnou vazbu a usnadňuje pedagogovi plánování další výuky.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025