Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
Materiál obsahuje rozmanité úkoly zaměřené na práci s textem, které rozvíjejí jazykové dovednosti a zároveň podporují logické myšlení i schopnost spolupráce. Zadání úkolů vyžaduje od žáků přesnou práci s významem slov, pravidly pravopisu a synonymy, což napomáhá ke zlepšení porozumění textu a schopnosti interpretace.
Součástí materiálu je metodika pro učitele s jasnými instrukcemi pro použití v hodině, včetně návrhů na motivaci, práci s textem, diskuzi a závěrečnou reflexi. Zahrnuty jsou také konkrétní náměty do hodin, například výpočty DPH, uvažování o ceně knihy a jejím vlivu na trh, které umožňují propojení jazykové výuky s reálnými ekonomickými tématy. Významnou přidanou hodnotou jsou mezipředmětové vztahy, zejména s občanskou výchovou, kde diskuse o DPH a ekonomických dopadech na trh s knihami přibližuje žákům základní ekonomické principy a rozvíjí jejich finanční gramotnost. Výpočty DPH, porovnávání cen a procentuální úpravy rozvíjejí schopnost práce s čísly a praktické uplatnění matematických dovedností. Použití digitálních zdrojů, online slovníků a vyhledávání aktuálních informací podporuje digitální gramotnost a orientaci v informačním prostoru. Mediální výchova rozvíjí schopnost kritického hodnocení zdrojů, rozlišování mezi informací a názorem a práci s různými typy textů. Materiál je vhodný nejen pro běžnou výuku, ale i jako doplněk při přípravě na přijímací zkoušky.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025