Materiál do výuky

Čeština test I.

24. 2. 2016 základní vzdělávání
Autor
RNDr. Michaela Ševečková
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Materiál tvoří pracovní list do hodin českého jazyka. Obsahuje různorodé úkoly, které souvisejí s úvodním textem, ale najdete zde i řadu dalších úkolů s přesahem do jiných předmětů. Materiál je vhodný pro 2. stupeň ZŠ a pro SŠ, ať už pro přípravu na přijímací zkoušky, k maturitě, nebo jako doplněk do opakovacích nebo suplovaných hodin. Pro obtížnější úkoly nebo pro ověření odpovědí je vhodné používat pomůcky: český výkladový slovník, pravidla pravopisu, slovník synonym a také internet.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
53.98 kB
Dokument
cestina-test-1.docx
Pracovní list
33.59 kB
Dokument
cestina-test-1.odt
Pracovní list – řešení
54.97 kB
Dokument
cestina-test-1-reseni.docx
Pracovní list – řešení
39.46 kB
Dokument
cestina-test-1-reseni.odt
Obsahuje
2x
Dokument
2x
Dokument
Komentář recenzenta

Materiál obsahuje rozmanité úkoly zaměřené na práci s textem, které rozvíjejí jazykové dovednosti a zároveň podporují logické myšlení i schopnost spolupráce. Zadání úkolů vyžaduje od žáků přesnou práci s významem slov, pravidly pravopisu a synonymy, což napomáhá ke zlepšení porozumění textu a schopnosti interpretace.

Součástí materiálu je metodika pro učitele s jasnými instrukcemi pro použití v hodině, včetně návrhů na motivaci, práci s textem, diskuzi a závěrečnou reflexi. Zahrnuty jsou také konkrétní náměty do hodin, například výpočty DPH, uvažování o ceně knihy a jejím vlivu na trh, které umožňují propojení jazykové výuky s reálnými ekonomickými tématy. Významnou přidanou hodnotou jsou mezipředmětové vztahy, zejména s občanskou výchovou, kde diskuse o DPH a ekonomických dopadech na trh s knihami přibližuje žákům základní ekonomické principy a rozvíjí jejich finanční gramotnost. Výpočty DPH, porovnávání cen a procentuální úpravy rozvíjejí schopnost práce s čísly a praktické uplatnění matematických dovedností. Použití digitálních zdrojů, online slovníků a vyhledávání aktuálních informací podporuje digitální gramotnost a orientaci v informačním prostoru. Mediální výchova rozvíjí schopnost kritického hodnocení zdrojů, rozlišování mezi informací a názorem a práci s různými typy textů. Materiál je vhodný nejen pro běžnou výuku, ale i jako doplněk při přípravě na přijímací zkoušky.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

RVP do 2024

Revidované RVP od 2025

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.