Materiály do výuky základní vzdělávání Bible a člověk 21. století
Materiál do výuky

Bible a člověk 21. století

5. 12. 2013 základní vzdělávání
Autor
Ing. Eliška Krmelová
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Prezentace objasňuje členění Bible, ukazuje hlavní výpověď Bible, její historický vývoj a vliv na společnost, předkládá, jak si stojí Bible v současnosti, včetně nejrůznějších zajímavostí.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Prezentace
5.99 MB
Prezentace
Program_Bible_a_clovek_21_stoleti_-_prezentace_.pptx
Prezentace
19.75 MB
Prezentace
Program_Bible_a_clovek_21_stoleti_-_prezentace_.odp
Obsahuje
1x
Prezentace
1x
Prezentace

Hodnocení uživatelů

Ivan Ryant
7. 12. 2013, 19:31
Ad RNDr. Jan Maršák, CSc.: Ale ale, pane doktore, to nemůžete překročit stín empirického paradigmatu, když se mluví o věcech duchovních? Testy mohou prokázat nanejvýš omyl, ale správnost potvrdit nemohou. Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Podobně: tak dlouho platí zákon zachování hmoty, až jednou platit přestane -- a dokažte že to není možné! A jak je podle Vás specifikována třeba hmotnost? I v přírodovědě musíte začít od nějakého nespecifikovaného pojmu. Ale jak říkám, tady se míjejí paradigmata.
Boha lze samozřejmě vymezit velmi přesně, a to několika způsoby. Sám to dělám poměrně složitě a neexaktně ve své učebnici informatiky pro gymnázia, jejíž pracovní verzi najdete zde na potálu RVP na adrese http://digifoli…?id=4555  (prosím o připomínky!) když potřebuji mezi základními pojmy informatiky zavést také elementárně mystickou, racionální a empiricky testovatelnou fundamentální konceptualizaci světa. Zde Vám však mohu dát jiný, dobře promyšlený a tisíci let ověřený příklad takové specifikace Boha (a to dokonce našeho milého Hospodina): Baruch attá Adonaj Elohénú, Elohé avoténú, melek le ólam va éd, melek gadól v'gibór, chanún v'rachúm, tóv v'nórá. Doufám, že jsem na nic podstatného nezapomněl. Aby se neztratil význam a smysl v překladu, uvádím fonetickou transkripci originálu, chcete-li porozumět, naučte se jazyk. Halelujá!
A jinak dobrý, Vaše argumenty tu tak nějak chyběly.
Kibic má držet hubu, ale nedělá to (jinak by nebyl kibic), tak očekávám spravedlivou odplatu za to, že jsem se vmísil do diskuse, ač jsem nebyl vyzván.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština