Ad RNDr. Jan Maršák, CSc.: Ale ale, pane doktore, to nemůžete překročit stín empirického paradigmatu, když se mluví o věcech duchovních? Testy mohou prokázat nanejvýš omyl, ale správnost potvrdit nemohou. Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Podobně: tak dlouho platí zákon zachování hmoty, až jednou platit přestane -- a dokažte že to není možné! A jak je podle Vás specifikována třeba hmotnost? I v přírodovědě musíte začít od nějakého nespecifikovaného pojmu. Ale jak říkám, tady se míjejí paradigmata.
Boha lze samozřejmě vymezit velmi přesně, a to několika způsoby. Sám to dělám poměrně složitě a neexaktně ve své učebnici informatiky pro gymnázia, jejíž pracovní verzi najdete zde na potálu RVP na adrese
http://digifoli…?id=4555 (prosím o připomínky!) když potřebuji mezi základními pojmy informatiky zavést také elementárně mystickou, racionální a empiricky testovatelnou fundamentální konceptualizaci světa. Zde Vám však mohu dát jiný, dobře promyšlený a tisíci let ověřený příklad takové specifikace Boha (a to dokonce našeho milého Hospodina): Baruch attá Adonaj Elohénú, Elohé avoténú, melek le ólam va éd, melek gadól v'gibór, chanún v'rachúm, tóv v'nórá. Doufám, že jsem na nic podstatného nezapomněl. Aby se neztratil význam a smysl v překladu, uvádím fonetickou transkripci originálu, chcete-li porozumět, naučte se jazyk. Halelujá!
A jinak dobrý, Vaše argumenty tu tak nějak chyběly.
Kibic má držet hubu, ale nedělá to (jinak by nebyl kibic), tak očekávám spravedlivou odplatu za to, že jsem se vmísil do diskuse, ač jsem nebyl vyzván.