Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Materiály do výuky
>
základní vzdělávání
>
Člověk a společnost
>
2. stupeň
>
Výchova k občanství
>
Člověk, stát a hospodářství
>
na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení, uvede příklady použití debetní a kreditní platební karty, vysvětlí jejich omezení
Materiály do výuky
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání — lehké mentální postižení
Základní vzdělávání — středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání — těžké mentální postižení
Gymnázium
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast/Průřezové téma/Gramotnost
Všechny
Informatika (rvp zv 2021)
Jazyk a jazyková komunikace
Matematika a její aplikace
Informační a komunikační technologie (rvp zv 2017)
Člověk a jeho svět
Člověk a společnost
Člověk a příroda
Umění a kultura
Člověk a zdraví
Člověk a svět práce
Doplňující vzdělávací obory
Osobnostní a sociální výchova
Výchova demokratického občana
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Multikulturní výchova
Environmentální výchova
Mediální výchova
Čtenářská gramotnost
Matematická gramotnost
Přírodovědná gramotnost
Finanční gramotnost
Jazyková gramotnost
Ict gramotnost
Stupeň základního vzdělání
Všechny
2. stupeň
Vzdělávací obor
Všechny
Dějepis
Výchova k občanství
Tematický okruh
Všechny
Člověk ve společnosti
Člověk jako jedinec
Člověk, stát a hospodářství
Stát a právo
Mezinárodní vztahy, globální svět
Očekávaný výstup
Všechny
Rozlišuje a porovnává různé formy vlastnictví, včetně duševního vlastnictví, a způsoby jejich ochrany, uvede příklady
Sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede hlavní příjmy a výdaje, rozliší pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje, zváží nezbytnost jednotlivých výdajů v hospodaření domácnosti, objasní princip vyrovnaného, schodkového a přebytkového rozpočtu domácnosti
Vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby nabízejí, vysvětlí význam úroku placeného a přijatého, uvede nejčastější druhy pojištění a navrhne, kdy je využít
Rozlišuje, ze kterých zdrojů pocházejí příjmy státu a do kterých oblastí stát směruje své výdaje, uvede příklady dávek a příspěvků ze státního rozpočtu
Rozlišuje a porovnává úlohu výroby, obchodu a služeb, uvede příklady jejich součinnosti (vyřazeno ze závazných očekávaných výstupů)
Na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení, uvede příklady použití debetní a kreditní platební karty, vysvětlí jejich omezení
Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky a způsoby krytí deficitu
Na příkladu chování kupujících a prodávajících vyloží podstatu fungování trhu, objasní vliv nabídky a poptávky na tvorbu ceny a její změny, na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a dph, popíše vliv inflace na hodnotu peněz
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
- žádné -
tělesné postižení
zrakové postižení
sluchové postižení - v komunikaci preferují český jazyk
vady řeči
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
souběžné postižení více vadami - MP a další postižení
souběžné postižení více vadami - kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
souběžné postižení více vadami - autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
autismus
dyslexie
dysortografie
dysgrafie
dyskalkulie
poruchy pozornosti a vnímání
z odlišného sociokulturního prostředí
z cizojazyčného prostředí
sluchové postižení - v komunikaci preferují český znakový jazyk
Vyhledat
Smazat filtr
Materiály
(1)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu materiálu
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
1
z
1
položek
Zpět
1
Další
základní vzdělávání
23. 3. 2017
0x
3821x
Peníze – hotovostní a bezhotovostní
Prezentace seznámí žáky se základními pojmy souvisejícími s penězi (historie, funkce, druhy peněz). Tento materiál…
Zobrazeno
1
z
1
položek
Zpět
1
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit materiál
Jak vložit materiál
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky