Vylepšili jsme pro vás Metodický portál RVP.CZ, vítejte! Přečíst více o novinkách.
Zavřít
Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Materiály do výuky
>
gymnázium
>
Umění a kultura
>
Hudební obor
>
Recepce a reflexe
Materiály do výuky
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání — lehké mentální postižení
Základní vzdělávání — středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání — těžké mentální postižení
Gymnázium
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast/Průřezové téma/Gramotnost
Všechny
Jazyk a jazyková komunikace
Matematika a její aplikace
Člověk a příroda
Člověk a společnost
Člověk a svět práce
Umění a kultura
Člověk, sport a zdraví
Informatika a informační a komunikační technologie
Doplňující vzdělávací obory
Osobnostní a sociální výchova
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Multikulturní výchova
Environmentální výchova
Mediální výchova
Čtenářská gramotnost
Matematická gramotnost
Přírodovědná gramotnost
Finanční gramotnost
Jazyková gramotnost
Ict gramotnost
Vzdělávací obor
Všechny
Hudební obor
Výtvarný obor
Společný vzdělávací obsah hudebního a výtvarného oboru
Tematický okruh
Všechny
Produkce
Recepce a reflexe
Očekávaný výstup
Všechny
Vyděluje podstatné hudební znaky z proudu znějící hudby, rozpoznává hudebně výrazové prostředky užité ve skladbě, uvědomuje si hudební formu díla a k dílu přistupuje jako k logicky utvářenému celku
Popíše a na vybraných hudebních dílech (částech hudebního díla) ukáže důležité znaky tvorby a interpretace, vysvětlí, v čem tkví originální a nezaměnitelný přínos skladatele a interpreta, možná poselství sdělovaná prostřednictvím hudby na základě svých schopností, znalostí i získaných zkušeností deš
Interpretuje hudbu na základě vědomostí a individuálních hudebních schopností; vytváří vlastní soudy a preference, které dokáže v diskusi obhájit
Orientuje se ve vývoji hudebního umění; uvědomuje si rozdílnost hudebního myšlení v jednotlivých etapách, rozlišuje hudební slohy podle charakteristických hudebních znaků, na základě historických, společenských a kulturních kontextů popíše podmínky a okolnosti vzniku hudebního díla
Odliší hudbu podle jejího stylového zařazení, významu a funkce, rozpozná vhodnost či nevhodnost využití určité hudby v konkrétních situacích
Uvědomuje si roli hudebního průmyslu v současném světě; popíše možnosti využití hudby v „mimohudební“ oblasti a je schopen poukázat na příklady jejího zneužívání
Uvědomuje si rozdílnost přístupů jednotlivých lidí k hudbě a hudební tvorbě, vnímá hudbu jako způsob prezentace vlastních idejí a názorů i idejí, pocitů a názorů ostatních lidí a na základě toho je schopen se s hudbou ztotožnit, či ji odmítnout
Upozorní na ty znaky hudební tvorby, které s sebou nesou netoleranci, rasismus a xenofobii, a dokáže se od takové hudby distancovat
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
- žádné -
tělesné postižení
zrakové postižení
sluchové postižení - v komunikaci preferují český jazyk
vady řeči
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
souběžné postižení více vadami - MP a další postižení
souběžné postižení více vadami - kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
souběžné postižení více vadami - autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
autismus
dyslexie
dysortografie
dysgrafie
dyskalkulie
poruchy pozornosti a vnímání
z odlišného sociokulturního prostředí
z cizojazyčného prostředí
sluchové postižení - v komunikaci preferují český znakový jazyk
Vyhledat
Smazat filtr
Materiály
(16)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu materiálu
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
16
položek
Zpět
1
2
Další
gymnázium
30. 5. 2013
0x
4336x
Fryderyk Chopin
Cílem DUMu je seznámení žáků hudební výchovy na gymnáziu se životem a dílem F. Chopina. Aktivními činnostmi jsou test,…
gymnázium
28. 5. 2013
0x
1825x
Weber, Schubert
Cílem DUMu je seznámení žáků hudební výchovy na gymnáziu se životem a dílem C. M. von Webera a F. Schuberta. Aktivními…
gymnázium
27. 5. 2013
0x
4868x
Úvod do romantismu
Cílem DUMu je seznámení žáků hudební výchovy na gymnáziu s úvodem do hudebního romantismu, příčinami jeho vzniku,…
gymnázium
21. 5. 2013
0x
3908x
Richard Wagner
Cílem DUMu je seznámit žáky hudební výchovy na gymnáziu se životem a dílem Richarda Wagnera. Aktivními činnostmi jsou:…
gymnázium
6. 6. 2012
1x
6909x
Georg Friedrich Händel
Cílem DUMu je seznámení žáků hudební výchovy na gymnáziu se životem a dílem G. F. Händela. Aktivními činnostmi jsou:…
gymnázium
6. 10. 2011
2x
16718x
Bedřich Smetana – život a dílo
Prezentace seznámí studenty se životem a dílem Bedřicha Smetany. V úvodu studenti zopakují znalosti z předchozích hodin…
gymnázium
18. 2. 2011
0x
18043x
Hudba období baroka
Metodický materiál obsahuje prezentaci k dějinám barokní hudby, obsáhlý a rozpracovaný metodický materiál pro učitele…
gymnázium
6. 10. 2010
0x
10795x
Osvobozené divadlo a divadlo Semafor
Metodický materiál obsahuje stručný přehled osobností a celkové tvorby dvou významných českých divadel. Naleznete zde…
gymnázium
29. 9. 2010
0x
13289x
Hudba období klasicismu
Prezentace je zaměřena na přehled evropské hudby v období klasicismu, tedy ve druhé polovině 18. a v první třetině 19.…
gymnázium
22. 9. 2010
0x
4778x
Bedřich Smetana: Šárka
Pracovní list, na základě kterého žáci aktivně pracují s opakovaným poslechem Šárky. Při prvním poslechu se pokoušejí…
gymnázium
7. 5. 2010
2x
14112x
Hudba v období romantismu
Prezentace je zaměřena na přehled evropské hudby v období romantismu, tedy v 19. století. Snímky jsou uspořádány podle…
gymnázium
25. 1. 2010
0x
9316x
Jazz
Prezentace zavede žáky do světa vzniku nonartificiální hudby, tedy do oblasti jazzové hudby. Seznámí se zde s…
Zobrazeno
12
z
16
položek
Zpět
1
2
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit materiál
Jak vložit materiál
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky