reklama


Statistika

Materiál byl publikován 07. 03. 2008 a od té doby byl 60069× zobrazen.

reklama
Další materiály
Hodnocení materiálu

Hodnocení materiálu

Hodnocení týmu rvp.cz
Naše hodnocení – 3/5
Hodnocení uživatelů
 
Průměrné hodnocení: 3.78,
počet hodnocení: 9.
Hodnotit materiály mohou pouze registrovaní uživatelé.
Statistika hodnocení
hodnocení: 5 3 uživatelé hodnocení: 4 4 uživatelé hodnocení: 3 zatím nikdo hodnocení: 2 1 uživatel hodnocení: 1 1 uživatel
 
Doporučit materiál

Zařadit do kolekce

Kolekce

Nemáte vytvořeny žádné kolekce.
Materiál
Název materiálu:
Popis materiálu:
Autor materiálu:

Jak citovat

ŠÁRA, Lubomír. Vyjmenovaná slova - příbuzná slova. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 07. 03. 2008, [cit. 2014-11-29]. Dostupný z WWW: <http://dum.rvp.cz/materialy/vyjmenovana-slova-pribuzna-slova.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 30424
Anotace

Doplňovačky k přiřazování slov s y, ý po obojetných souhláskách ke slovům vyjmenovaným. Žák v doplňovačce vybarvuje určenou barvou příslušná příbuzná slova, která přiřadí k danému vyjmenovanému slovu. Listy můžeme také vytisknout, slova vystříhat a poté je žáci přiřazují k vyjmenovaným slovům například na magnetické tabuli.

Autor

Lubomír Šára (Autor)

Jazyk Čeština
Očekávaný výstup

píše správně i/y ve slovech po obojetných souhláskáchdalší materiály k tomuto očekávanému výstupu »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

doplňovačka, vyjmenovaná slova, příbuzná slova

Druh učebního materiálu Pracovní list
Druh interaktivity Aktivita
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – první stupeň – druhé období
Typická věková skupina 10 - 12 let
Celková velikost 127,16 kB
Materiál je v těchto kolekcích
 

Soubory materiálu

V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
 
 Název souboruPopisTyp souboruVelikost
stáhnoutNáhledprib_slv.odsPříbuzná slova k jednotlivým řadám vyjmenovaných slovOpenDocument tabulka OpenDocument tabulka29,88 kB
stáhnoutNáhledprib_slv.xlsPříbuzná slova k jednotlivým řadám vyjmenovaných slovTabulka Microsoft Excel Tabulka Microsoft Excel97,28 kB
Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

Komentáře

 
1. autor: PhDr. Jan Voda
vloženo: 10. 03. 2010, 21:04:51

V moderní pedagogice se často diskutuje o potřebě smysluplnosti učebních činností. Vybarvit pestře plochu A4 snad může žáky zaujmout jako výtvarná aktivita, ale z hlediska očekávaného výstupu, jímž je PSANÍ i/y, mi tento DUM příliš smysl nedává. Obávám se, že materiál pana Šáry je nejstahovanější jen proto, že na něj uživatelé portálu šestnáct tisíckrát klikli omylem – v očekávání něčeho originálního, inovativního nebo alespoň duchaplného. Lituji, že nelze hodnotit nula hvězdičkami… :-(

2. autor: Mgr. Lubomír Šára
vloženo: 16. 03. 2010, 14:03:41

Vážený pane kolego, děkuji za Váš názor. Já osobně rozhodně nepodceňuji inteligenci stahovatelů tohoto DUMu. Na okraj pro Vás: prvotní využití souboru je přímo na počítači – žákovské stanici, kde žáci například ve dvojici vybarvují příslušné řady příbuzných slov. Pokud nemáte ve třídě počítače, či je nechcete použít, lze listy vytisknout a slova vystříhat. Pastelkami podobně jako Vy jsme listy ani v jednom školním roce nevybarvovali. To je skutečně ztráta času. Co se týče metodického postupu doplňování i/y po obojetných souhláskách, zkuste třeba http://malotridka.ic.cz/8-cesky-jazyk/vyjmenovana-slova/. Inovativnost, originalita či duchaplnost? Spíš bych hledal v každé pomůcce, kterou chci s dětmi využít, zda splní to, co potřebuji, a v daném čase. Mnohé hodně originální pomůcky jsou k ničemu, alespoň v mém případě. Ale každý jsme jiný a i proto je zde toto úložiště – můžeme nejen vybírat, ale také předělávat a dodělávat. Pěkný den.

3. autor: Jindřich Strejček
vloženo: 16. 03. 2010, 21:43:48

Dobrý den, pánové, domnívám se, že kromě toho, že zde publikujete učební materiály, také diskutujete o smysluplnosti a funkčnosti jejich využití ve výuce má význam. Někdy by pomohlo vidět využití DUM v kontextu celé vyučovací hodiny. Co někdy utrousit přípravu na výuku s využitím DUM na http://wiki.rvp.cz/Sborovna/5Pripravy_na_vyuku/1.st/CJ ? A třeba přidat i nějakou reflexi o tom, jak to šlo, co fungovalo a co ne. Bylo by cenné, kdyby se zde od vás časem mohli něco přiučit i naši studenti učitelství.

4. autor: Mgr. Jan Zouhar
vloženo: 16. 03. 2010, 22:34:43

Nejsem učitelem na prvním stupni, ale mám vnučky a těm jsem to dal. Pomohlo jim to v naučení vybraných slov. Takže já děkuji.

5. autor: Mgr. Jan Novotný
vloženo: 10. 04. 2010, 22:02:01

Téměř všechny Vaše materiály jsem využil a díky za ně.

Přidat komentář

Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.