Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Video obsahově navazuje na metodiku akrobatické průpravy a slouží jako systematický základ pro rozvoj důležitých motorických schopností žáků, zejména v oblasti síly horních končetin, koordinace, rovnováhy a orientace ve visu.
Žáci se seznamují s různými typy hmatů (nadhmat, podhmat, dvojhmat), ručkováním, komíháním, obraty i základními polohami na kruzích. Tato variabilita pomáhá nejen rozvíjet sílu, ale také dovednosti důležité pro gymnastiku, lezení, parkour nebo jiné pohybové aktivity, včetně rozvoje vztahu k nářadí.
Materiál je vhodný zejména pro 2. stupeň základní školy, nicméně některé prvky lze úspěšně zařadit i v rámci tělovýchovných kroužků nebo sportovní přípravy.
V souvislosti s klíčovými kompetencemi považuji za nejvíce rozvíjené především – Rozvíjí vlastní psychickou a fyzickou odolnost, kdy žák překonává strach z cviků, musí vynaložit nemalé fyzické úsilí ke zvládnutí cvičení. Učitel vytváří návodné situace, které žákům umožní prakticky prožívat proces překonávání obtíží. Žák se snaží i v obtížných situacích hledat účinná řešení a obtížné úkoly přijímá jako výzvu, nesnaží se jim vyhýbat.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025