Materiály do výuky základní vzdělávání Cvičík – visová příprava
Materiál do výuky

Cvičík – visová příprava

27. 8. 2025
Autor
TJ Sokol Příbram
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Výukové video věnované visové přípravě je součástí širšího konceptu motoricko-funkční přípravy, která slouží jako základní akrobatická a gymnastická průprava pro žáky. Visová příprava rozvíjí specifické dovednosti ve visu na nářadí, jako jsou hrazda nebo gymnastické kruhy.

Materiál je určen především učitelům tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ a jejich žákům, využitelný je i pro sportovní kroužky nebo sportovní přípravu. Vhodný je jako metodický nástroj pro začlenění pohybové průpravy do gymnastických celků i pro rozvoj základní síly a obratnosti.

Délka videa: 3:00 min. Doporučená časová dotace: 10–20 min. v rámci hodiny tělesné výchovy. Určeno pro: 2. stupeň ZŠ, gymnastická příprava, rozvoj síly a koordinace. Zaměření: visy, ručkování, orientace ve visu, horní končetiny.
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
Komentář recenzenta

Video obsahově navazuje na metodiku akrobatické průpravy a slouží jako systematický základ pro rozvoj důležitých motorických schopností žáků, zejména v oblasti síly horních končetin, koordinace, rovnováhy a orientace ve visu.

Žáci se seznamují s různými typy hmatů (nadhmat, podhmat, dvojhmat), ručkováním, komíháním, obraty i základními polohami na kruzích. Tato variabilita pomáhá nejen rozvíjet sílu, ale také dovednosti důležité pro gymnastiku, lezení, parkour nebo jiné pohybové aktivity, včetně rozvoje vztahu k nářadí.

Materiál je vhodný zejména pro 2. stupeň základní školy, nicméně některé prvky lze úspěšně zařadit i v rámci tělovýchovných kroužků nebo sportovní přípravy.

V souvislosti s klíčovými kompetencemi považuji za nejvíce rozvíjené především – Rozvíjí vlastní psychickou a fyzickou odolnost, kdy žák překonává strach z cviků, musí vynaložit nemalé fyzické úsilí ke zvládnutí cvičení. Učitel vytváří návodné situace, které žákům umožní prakticky prožívat proces překonávání obtíží. Žák se snaží i v obtížných situacích hledat účinná řešení a obtížné úkoly přijímá jako výzvu, nesnaží se jim vyhýbat.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.