Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Video názorně ukazuje šest základních cvičení běžecké abecedy. Oceňuji jasnou a přehlednou strukturu, díky níž se v něm žáci snadno zorientují. Vizuální ukázka správné techniky je pro ně důležitější než samotný popis, protože mohou okamžitě vidět a napodobit provedení.
Materiál je vhodný jak pro žáky, tak učitele, lze jej dobře využít na 2. stupni ZŠ. Vhodné je jednotlivá cvičení variovat a přizpůsobit úrovni konkrétní skupiny.
Klíčová kompetence – vyjadřuje se prostřednictvím souboru běžných výrazových prostředků, které volí s důrazem na svůj komunikační záměr, partnera a situaci – u běžecké abecedy je vhodné, aby po zvládnutí této základní atletické rozcvičky vedl každou hodinu atletiky rozcvičení žák – musí jednak znát názvosloví cviků, umět demonstrovat jednotlivé cviky a vést celou skupinu ke správnému zvládnutí rozcvičení.
Klíčová kompetence – řídí vlastní procesy učení – učitel podporuje odpovědnost žáků za jejich učení tím, že jim vytváří příležitosti aktivně využívat to, co se naučili – bez zvládnutí běžecké abecedy nemohou žáci zvládnout správnou techniku běhu jako základní dovednosti pro většinu sportovních disciplín.
Žák reflektuje své vlastní učení v jeho průběhu, ke zhodnocení vlastní práce využívá sebehodnocení, hodnocení učitele a také vrstevnické hodnocení.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025