- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Očekávaný výstup
- odlišuje různé variety národního jazyka a vhodně jich využívá ve svém jazykovém projevu v souladu s komunikační situací (4)
- při analýze vybraných textů popíše základní rysy češtiny a vysvětlí zákonitosti jejího vývoje i současné vývojové tendence (0)
- v mluveném projevu ovládá zásady spisovné výslovnosti a pro účinné dorozumívání vhodně užívá zvukové prostředky řeči (modulace síly, výšky hlasu a tempa řeči; umístění přízvuků a pauz, správné frázování) (0)
- prostředky řeči (modulace síly, výšky hlasu a tempa řeči; umístění přízvuků a pauz, správné frázování) (0)
- v písemném projevu dodržuje zásady pravopisu a s oporou příruček řeší složitější případy; účinně využívá možností grafického členění textu (3)
- v písemném i mluveném projevu volí vhodné výrazové prostředky podle jejich funkce a ve vztahu k sdělovacímu záměru, k dané situaci, kontextu a k adresátovi; vysvětlí a odůvodní význam slov v daném kontextu (1)
- ve svém projevu uplatňuje znalosti tvarosloví a slovotvorných a syntaktických principů českého jazyka (1)
- využívá znalostí o větných členech a jejich vztazích, o aktuálním členění výpovědí a o druzích vět podle záměru mluvčího k vhodnému vyjádření myšlenky, k účinnému dorozumívání, logickému strukturování výpovědí a k odlišení záměru mluvčího (1)
- v mluveném i psaném projevu vhodně využívá slohotvorné rozvrstvení výrazových prostředků češtiny (0)
- používá různé prostředky textového navazování vedoucí ke zvýšení srozumitelnosti, přehlednosti a logické souvislosti sdělení; uplatní textové členění v souladu s obsahovou výstavbou textu a rozvíjením tématu (0)
- při tvorbě vlastního textu mluveného i psaného využívá základní principy rétoriky (0)
- volí adekvátní komunikační strategie, zohledňuje partnera a publikum; rozeznává manipulativní komunikaci a dovede se jí bránit (0)
- posoudí a interpretuje komunikační účinky textu, svá tvrzení argumentačně podpoří jeho všestrannou analýzou (2)
- pořizuje z textu výpisky, zpracovává výtahy, konspekty (2)
- efektivně a samostatně využívá různých informačních zdrojů (slovníky, encyklopedie, internet) (1)
celkem: 15
Název materiálu | Formát | Hodnocení | Velikost | Komentáře | Autor | Publikováno | Zobrazení | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
rvp.cz | uživatelé | ||||||||
![]() ![]() | ![]() ![]() | ![]() ![]() | ![]() ![]() | ![]() ![]() | ![]() ![]() | ![]() ![]() | ![]() ![]() | ||
Lexikografie – zápisový arch | ![]() ![]() | ![]() | 245,12 kB | PhDr. Lucie Bušová | 06. 12. 2012 | 2932 | |||
Jazykovědné disciplíny | ![]() ![]() | ![]() | 52,69 kB | Mgr. Jana Strouhalová | 01. 10. 2012 | 5025 | |||
Národní jazyk | ![]() | ![]() | ![]() | 282,62 kB | Mgr. Jana Strouhalová | 01. 12. 2011 | 11437 | ||
Psaní čárek | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | 185,28 kB | Mgr. Jana Strouhalová | 20. 10. 2011 | 5160 | ||
Lexikologie – hravě a s úsměvem | ![]() ![]() | ![]() | 59,96 kB | Mgr. Michaela Hradilová | 16. 08. 2010 | 8659 | |||
Publicistický styl | ![]() ![]() | ![]() | 59,08 kB | Pavlína Horáčková | 16. 08. 2010 | 9516 | |||
Větné členy | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | 76,21 kB | Pavlína Horáčková | 12. 08. 2010 | 10536 | ||
Vlastní jména | ![]() ![]() | ![]() | 295,99 kB | Mgr. Michal Mrňák | 01. 02. 2010 | 7811 | |||
Popis – opakování a procvičování | ![]() ![]() | ![]() | 984,70 kB | Mgr. Michal Mrňák | 15. 01. 2010 | 8339 | |||
Neohebné slovní druhy | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | 916,64 kB | Mgr. Michal Mrňák | 30. 10. 2009 | 9586 | ||
Kramářská píseň | ![]() ![]() | ![]() | 1,53 MB | 2 komentáře | PaedDr Ladislava Drnková | 27. 10. 2009 | 6493 | ||
Nepřímá charakteristika | ![]() ![]() | ![]() | 2,67 MB | PaedDr Ladislava Drnková | 13. 10. 2009 | 13075 | |||
Oprava chybného textu | ![]() ![]() | ![]() | 65,10 kB | Andrea Baumannová | 21. 08. 2009 | 24855 | |||
Český jazyk spisovný i nespisovný | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | 87,88 kB | Andrea Baumannová | 05. 03. 2009 | 11296 | ||
Cvičení pro bohatší slovní zásobu | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | 90,33 kB | Andrea Baumannová | 21. 02. 2009 | 13791 |