- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Očekávaný výstup
- rozliší umělecký text od neuměleckého, nalezne jevy, které činí text uměleckým (2)
- objasní rozdíly mezi fikčním a reálným světem a vysvětlí, jakým způsobem se reálný svět promítá do literárního textu, jaký vliv může mít svět fikce na myšlení a jednání reálných lidí (3)
- na konkrétních příkladech popíše specifické prostředky básnického jazyka a objasní jejich funkci v textu (4)
- rozliší a specifikuje jednotky vyprávění (časoprostor, vypravěč, postavy) a zhodnotí jejich funkci a účinek na čtenáře (2)
- rozezná typy promluv a vyprávěcí způsoby a posoudí jejich funkci v konkrétním textu (1)
- při interpretaci literárního textu ve všech jeho kontextech uplatňuje prohloubené znalosti o struktuře literárního textu, literárních žánrech a literárněvědných termínech (3)
- identifikuje využití jednoho textu v textu jiném (intertextovost) a objasní jeho funkci a účinek na čtenáře (0)
- postihne smysl textu, vysvětlí důvody a důsledky různých interpretací téhož textu, porovná je a zhodnotí, odhalí eventuální dezinterpretace textu (3)
- rozliší texty spadající do oblasti tzv. literatury vážné, středního proudu a literárního braku a svůj názor argumentačně zdůvodní (3)
- samostatně interpretuje dramatické, filmové a televizní zpracování literárních děl (1)
- vystihne podstatné rysy základních period vývoje české i světové literatury, významných uměleckých směrů, uvede jejich představitele a charakterizuje a interpretuje jejich přínos pro vývoj literatury a literárního myšlení (12)
- vysvětlí specifičnost vývoje české literatury a vyloží její postavení v kontextu literatury světové (vzájemná inspirace, příbuznost, odlišnosti a jejich příčiny) (1)
- tvořivě využívá informací z odborné literatury, internetu, tisku a z dalších zdrojů, kriticky je třídí a vyhodnocuje (2)
- získané schopnosti a dovednosti tvořivě využívá v produktivních činnostech rozvíjejících jeho individuální styl (1)
Název materiálu | Formát | Hodnocení | Velikost | Komentáře | Autor | Publikováno | Zobrazení | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
rvp.cz | uživatelé | ||||||||
![]() ![]() | ![]() ![]() | ![]() ![]() | ![]() ![]() | ![]() ![]() | ![]() ![]() | ![]() ![]() | ![]() ![]() | ||
Jaroslav Seifert | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | 61,04 kB | 2 komentáře | Mgr. Michaela Bratková | 10. 08. 2010 | 7232 | |
Literatura na přelomu 19. a 20. století | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | 85,76 kB | 5 komentářů | Tomáš Effenberger | 09. 12. 2010 | 9580 | |
Komenského Labyrint světa a ráj srdce | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | 88,79 kB | PhDr. Olga Brandtová, PhD. | 14. 06. 2010 | 7460 | ||
Co je česká literatura | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | 95,36 kB | Mgr. Zdeněk Zárybnický | 12. 08. 2010 | 3560 | ||
III. a IV. etapa národního obrození | ![]() | ![]() | ![]() | 101,89 kB | Mgr. Jana Strouhalová | 01. 12. 2011 | 6624 | ||
Národní obrození | ![]() ![]() | ![]() | 107,84 kB | Tomáš Effenberger | 17. 08. 2010 | 13792 | |||
Co je literatura | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | 111,72 kB | Mgr. Zdeněk Zárybnický | 07. 06. 2010 | 5117 | ||
Literární moderna ve světové literatuře | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | 112,32 kB | PhDr. Olga Brandtová, PhD. | 16. 08. 2011 | 7604 | ||
Starověká literatura | ![]() | ![]() | ![]() | 127,49 kB | 2 komentáře | Tomáš Effenberger | 28. 11. 2011 | 6833 | |
Eduard Petiška – Staré řecké báje a pověsti | ![]() ![]() | ![]() | 127,84 kB | Mgr. Renata Šalátová | 13. 08. 2010 | 10606 | |||
Literární sudoku – realismus | ![]() ![]() | ![]() | 173,52 kB | Tomáš Effenberger | 24. 08. 2010 | 6307 | |||
Literatura středověku v Evropě | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | 203,92 kB | 1 komentář | Tomáš Effenberger | 10. 01. 2011 | 7612 | |
Antická literatura | ![]() ![]() | ![]() | 252,58 kB | Tomáš Effenberger | 22. 11. 2010 | 6986 | |||
Světový realismus | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | 345,40 kB | Mgr. Michaela Hradilová | 08. 04. 2011 | 11149 | ||
Římské křížovky | ![]() | ![]() | 405,50 kB | Mgr. Veronika Waldhansová | 21. 11. 2011 | 3073 | |||
Představitel českého surrealismu | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | 601,40 kB | PaedDr Ladislava Drnková | 24. 09. 2010 | 4391 | ||
Cyrano z Bergeracu | ![]() | ![]() | 911,13 kB | Jana Zapletalová | 20. 10. 2008 | 4528 | |||
Franz Kafka – Zámek – Rozhovor Zeměměřiče s učitelem | ![]() | ![]() | ![]() | 1,53 MB | Jana Zapletalová | 22. 01. 2008 | 4310 | ||
William Shakespeare – Sonety – 66. sonet | ![]() | ![]() | ![]() | 2,21 MB | Jana Zapletalová | 22. 01. 2008 | 9112 | ||
Avantgardní umělecké směry | ![]() | ![]() | ![]() | 2,47 MB | Mgr. Jana Strouhalová | 25. 11. 2011 | 6894 |