Anotace |
Žák krátí zlomky na základní tvar. Tabulkový procesor po doplnění ihned vyhodnocuje správnost. Vedle každého zlomku je grafická ukázka tohoto zlomku v základním tvaru. Program upozorňuje na chybu při dělení nulou. V listech jsou použity pouze zlomky, jejichž čitatelem je po zkrácení číslo jedna. Společný dělitel je zároveň největším společným dělitelem. Žák pracuje s čísly max. dvojcifernými. V listu č. 1 žák sleduje změnu zlomku při zvětšujícím se jmenovateli. List č. 2 pracuje se zlomkem jedna polovina. Listy č. 3–4 slouží k dalšímu procvičení, největším společným dělitelem je číslo 11. Materiál je při výkladu možné použít k doplňování na interaktivní tabuli. K dispozici je stručný návrh aktivit a ukázka jednotlivých listů. Vhodné pro méně talentované žáky i práci s žákem-dyskalkulikem. Konzultováno s PPP v Semilech (Mgr. M. Melíšková, spec. pedagog). |
Autor |
Mgr. Miroslav Pěnička (Autor) |
Jazyk |
Čeština |
Očekávaný výstup |
modeluje a řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených číseldalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Speciální vzdělávací potřeby |
dyskalkulie |
Klíčová slova |
zlomky, krácení, čitatel, jmenovatel, základní tvar zlomku, sebekontrola, interaktivní, digitální učebna |
Druh učebního materiálu |
Pracovní list |
Druh interaktivity |
Aktivita |
Cílová skupina |
Žák |
Stupeň a typ vzdělávání |
základní vzdělávání – druhý stupeň |
Typická věková skupina |
12 - 15 let |
Celková velikost |
506,12 kB |
Vazby na ostatní materiály |
- Je součástí
|
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|