Domů > Materiály do výuky > základní vzdělávání > Zeměpisné souřadnice
Materiál do výuky

Zeměpisné souřadnice

28. 5. 2019 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Václav Duffek
Spoluautoři
RNDr. Václav Stacke, Ph.D.
Mgr. Markéta Pluháčková, Ph.D.
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu geografie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Zeměpisné souřadnice, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Zeměpisné souřadnice - motivace (metodický list)
66.73 kB
Dokument
metodicky_list_zemepisne_souradnice_motivace.docx
Vytvořené kombinace hry BINGO
11.1 kB
Tabulka
Varianty-na-bingo.xlsx
Mapa pro žáka A
420.87 kB
Ostatní
mapa_zak_A.png
Mapa pro žáka B
421.1 kB
Ostatní
mapa_zak_B.png
Pracovní list pro žáka A
126.52 kB
Dokument
pracovni_list1_zak_A_.docx
Pracovní list pro žáka B
122.46 kB
Dokument
pracovni_list1_zak_B_.docx
Doprovodná prezentace vysvětlující princip hry
252.78 kB
Prezentace
prezentace1_doprovod_vykladu_aktivity2.pptx
Prázdná mapa pro alternativu
417.52 kB
Ostatní
Prázdná-mapa-pro-alternativu.png
Těžší mapa pro žáka A
1.02 MB
Ostatní
Těžší-mapa-pro-žáka-A.png
Těžší mapa pro žáka B
1.02 MB
Ostatní
Těžší-mapa-pro-žáka-B.png
Těžší prázdná mapa pro alternativu
1.01 MB
Ostatní
Těžší-prázdná-mapa-pro-alternativu.png

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.

Obsahuje
3x
Dokument
1x
Tabulka
6x
Ostatní
1x
Prezentace

Hodnocení od uživatelů

Petr Tišl
29. 5. 2019, 10:48
Velmi pěkná a propracovaná aktivita na úvod tématu, které není snadné. Hodnotím vysoce. Mám jen jednu drobnou kritickou poznámku. V metodickém listu autoři uvádějí jako jeden z cílů (cituji):
-         Žák dokáže poledníky a rovnoběžky identifikovat na glóbu i v mapách různého zobrazení a dokáže s pomocí mapy nebo glóbu určit hodnoty libovolných rovnoběžek a poledníků.
Tento cíl je skutečným problémem. Žáci pojmu souřadnice v rovině, a na jednoduché mapě světa ve válcovém zobrazení rozumějí. Jiné je to však pokud přejdeme k "reálným" mapám v Atlase světa. Tam je ruší příliš mnoho věcí a odečítání souřadnic i prostá orientace se pro ně stává nesnadnou. Tím se však materál vůbec nezabývá a tento cíl jím tedy nemůže být plněn.
Václav Duffek
3. 6. 2019, 15:18
Vážený pane kolego,
děkujeme za zpětnou vazbu. K Vaší připomínce, výstup je součástí rozsáhlejšího modulu, ve kterém je problematika identifikace souřadnic na glóbu také řešena. Zbytek materiálů bude postupně nahráván, aby bylo možno naplnit i výše zmíněné cíle.
Za kolektiv autorůs pozdravemVáclav Duffek

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Vazby na další materiály:

Tento materiál je součástí:

Druh učebního materiálu:

Pracovní list

Druh interaktivity:

Aktivita

Cílová skupina:

Žák

Týká se jazyka:

Čeština