- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Zábavné čtení a luštění
Materiál byl publikován 09. 12. 2010 a od té doby byl 21439× zobrazen.
Hodnocení materiálu
Hodnocení týmu rvp.cz

Hodnocení uživatelů
počet hodnocení: 1.
Statistika hodnocení





Jak citovat
Licence

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.
Anotace | Třináct pracovních listů obsahuje křížovky, osmisměrky a krátké texty s úkoly o živé a neživé přírodě. Pracovní listy lze využít k úvodní motivaci a procvičování učiva o přírodninách, surovinách, vodě, koloběhu vody, Světovém dnu vody, vzduchu, půdě, živočišstvu, rostlinách a houbách. Součástí je výchova k ochraně přírody. Krátké texty jsou určeny k vyhledávání informací, rozvoji studijního čtení a přemýšlení o přečteném. Pomáhají rozvíjet funkční gramotnost. Učitel má k dispozici řešení křížovek v dalším souboru. |
---|---|
Autor | Mgr. Bc. Jana Vítková (Autor) |
Jazyk | Čeština |
Očekávaný výstup | roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků, uvede příklady výskytu organismů ve známé lokalitědalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Průřezová témata | Environmentální výchova » Vztah člověka k prostředí |
Speciální vzdělávací potřeby | - žádné - |
Klíčová slova | prvouka, čtenářská gramotnost, živá a neživá příroda, křížovky, ochrana přírody |
Druh učebního materiálu | Pracovní list |
Druh interaktivity | Aktivita |
Cílová skupina | Žák |
Stupeň a typ vzdělávání | základní vzdělávání – první stupeň – první období |
Typická věková skupina | 7 - 9 let |
Celková velikost | 1,17 MB |
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|
Soubory materiálu
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
Název souboru | Popis | Typ souboru | Velikost |
---|
stáhnout | Náhled | Zábavné čtení a luštění – ř.doc | Řešení | ![]() | 384,51 kB |
stáhnout | Náhled | Zábavné čtení a luštění – ř.odt | Řešení | ![]() | 35,89 kB |
stáhnout | Náhled | Zábavné čtení a luštění.doc | Pracovní list | ![]() | 577,02 kB |
stáhnout | Náhled | Zábavné čtení a luštění.odt | Pracovní list | ![]() | 169,46 kB |
Komentáře
vloženo: 05. 06. 2014, 16:25:29
Dobrý den, narazila jsem na několik nepřesností v zadání pracovního listu č. 1 (další jsem nezkoumala :-). Např. úkol „vypiš čtyři neživé přírodniny“. Ať jsem se snažila sebevíc, našla jsem jen tři – voda, vzduch, půda.
Mám problém u porozumění zadání úkolu: „zapiš tři neživé přírodniny, které jsou lidským výtvorem, " stejně tak jako "zapiš jednu neživou přírodninu, která není lidským výtvorem“. Podle mne by stál pracovní list za úpravu zadání pro žáky…
Úkol č. 2 u pracovního listu bych ještě obohatila o vypsání ekosystémů (pole, louka …) a o vypsání či vyhledání lidských výtvorů. Úryvek textu k tomuto úkolu přímo vybízí.
Úkol č. 3 – žáci vyhledají surovinu písek a mají určit přírodninu. Většinou si s tímto úkolem neví rady, protože se jedná až o učivo 2.období (horniny a nerosty).
vloženo: 06. 06. 2014, 09:21:52
Dobrý den Lenko, děkujeme za doplnění a upozornění na nepřesnosti. Když se podíváme na statistická data tohoto příspěvku (aktuálně: materiál byl publikován 09. 12. 2010 a od té doby byl 11601× zobrazen), pak jsme rádi, že i díky Vašemu komentáři, který jste napsala cca 4 roky po publikaci DUM, si mohou učitelé stažený materiál poupravit nebo dokonce vylepšit. Děkujeme.
Přidat komentář
Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.
vloženo: 02. 03. 2011, 11:06:19
Dobry den, je to pekny napad na aktivitu, ktera bude deti bavit a ve vyuce je vyuzitelna. Jak prosim souvisi s environmentalni vychovou (EV)? EV vnimam jako neco jineho nez prvouku, prirodovedu nebo pocitani matematickeho prikladu o zviratkach. Lusteni je jiste zajimava metoda (pokud je prostredkem k nejakemu cili), ale to ze se v lusteni objevi neco o prirode pro me neni naplnovani prurezoveho tematu EV. Prosim o vysvetleni, jak je to mysleno. Dekuji.