Materiál do výuky

What time is it?

24. 3. 2010 základní vzdělávání
Autor
Andrea Kneislová
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Materiál obsahuje dvě prezentace, které postupně vysvětlují tvoření času v angličtině. Pro procvičení látky je přiložen i pracovní list s několika cvičeními.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
292.5 kB
Dokument
What time is it.doc
Prezentace 1
1.65 MB
Prezentace
What time is it 1.ppt
Prezentace 2
582 kB
Prezentace
What time is it 2.ppt
Pracovní list
276.32 kB
Dokument
What time is it.odt
Prezentace 1
1.48 MB
Prezentace
What time is it 1.odp
Prezentace 2
427.91 kB
Prezentace
What time is it 2.odp

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.

Obsahuje
1x
Dokument
2x
Prezentace
1x
Dokument
2x
Prezentace

Hodnocení od uživatelů

Martin Rusek
25. 3. 2010, 13:55
Dobrý den, dovolte mi reagovat na představované materiály. Kladně hodnotím postup polovin, čtvrtek po a do. Doporučil bych však drobné úpravy: "What time is it?" je učebnicová verze, avšak frázi "What's the time?" považuji za stejně často užívanou, je škoda, že není zmíněna. Naproti tomu jsou používané rozepsané tvary slovesa být, ovšem tak nikdo dneska nepíše nebo nemluví. Hodiny se probírají až po slovesu být, tudíž stažené tvary mohou být použity.
Také bych chtěl reagovat na metodický nedostatek výuky týkající se způsobů vyjadřivání časů u nás a v Británii. Podle současných přístupů k výuce angličtiny není vhodné budovat u žáků struktury, které pak překládají. Proto se mi překládání "je půl po šesté" jeví jako nevhodné. Tento způsob naráží i na skutečnost, že 6.30 je klidně "half seven", nejen "half past six". Chápu, že jde o začátečnickou angličtinu. V často užívaných obratech je, myslím, třeba objasňovat (minimálně zmiňovat) vše již od začátku.
Jako velmi vhodný materiál k procvičení doporučuji Reward Starter Resource Pack od Macmillan Publishers, aktivita 20-Different lives.
Jan Novotný
10. 4. 2010, 21:28
V mnohém bych souhlasil, ale např. ve čtvrté třídě, kde se již čas učí, žákům dělá výrazný problém. a mohlo by je dosti zmást to hovorové : half six...
toť jen poznatek z praxe

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh učebního materiálu:

Prezentace

Druh interaktivity:

Kombinované

Cílová skupina:

Žák

Týká se jazyka:

Angličtina