Materiál obsahuje dvě prezentace, které postupně vysvětlují tvoření času v angličtině. Pro procvičení látky je přiložen i pracovní list s několika cvičeními.
Dobrý den, dovolte mi reagovat na představované materiály. Kladně hodnotím postup polovin, čtvrtek po a do. Doporučil bych však drobné úpravy: "What time is it?" je učebnicová verze, avšak frázi "What's the time?" považuji za stejně často užívanou, je škoda, že není zmíněna. Naproti tomu jsou používané rozepsané tvary slovesa být, ovšem tak nikdo dneska nepíše nebo nemluví. Hodiny se probírají až po slovesu být, tudíž stažené tvary mohou být použity.
Také bych chtěl reagovat na metodický nedostatek výuky týkající se způsobů vyjadřivání časů u nás a v Británii. Podle současných přístupů k výuce angličtiny není vhodné budovat u žáků struktury, které pak překládají. Proto se mi překládání "je půl po šesté" jeví jako nevhodné. Tento způsob naráží i na skutečnost, že 6.30 je klidně "half seven", nejen "half past six". Chápu, že jde o začátečnickou angličtinu. V často užívaných obratech je, myslím, třeba objasňovat (minimálně zmiňovat) vše již od začátku.
Jako velmi vhodný materiál k procvičení doporučuji Reward Starter Resource Pack od Macmillan Publishers, aktivita 20-Different lives.
V mnohém bych souhlasil, ale např. ve čtvrté třídě, kde se již čas učí, žákům dělá výrazný problém. a mohlo by je dosti zmást to hovorové : half six...
toť jen poznatek z praxe
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
KNEISLOVÁ, Andrea. What time is it?. Metodický portál: Materiály do výuky [online]. 24. 03. 2010, [cit. 2024-09-27]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/what-time-is-it.html>. ISSN 1802-4785.