- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Vyvraždění Slavníkovců
Materiál byl publikován 04. 01. 2011 a od té doby byl 3489× zobrazen.
Hodnocení materiálu
Hodnocení týmu rvp.cz

Hodnocení uživatelů
počet hodnocení: 1.
Statistika hodnocení





Jak citovat
Licence

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.
Anotace | Materiál lze použít v hodinách k opakování. Předpokládá základní znalost reálií období vlády prvních Přemyslovců. Žákům by měly být vysvětleny rozdíly mezi kronikou a legendou. Hlavní podstata materiálu tkví v práci historické – žáci se učí pracovat s textem pramenů, provádějí komparaci a pokouší se o jejich vlastní interpretaci. |
---|---|
Autor | Mgr. Robert Vlk (Autor) |
Jazyk | Čeština |
Očekávaný výstup | objasní proces christianizace a její vliv na konstituování raně středověkých států v Evropě; vysvětlí podstatu vztahu mezi světskou a církevní mocí v západním i východním kulturním okruhu i projevy vlivu náboženství a církve ve středověké společnostidalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Speciální vzdělávací potřeby | - žádné - |
Klíčová slova | |
Druh učebního materiálu | Pracovní list |
Druh interaktivity | Aktivita |
Cílová skupina | Žák |
Stupeň a typ vzdělávání | gymnaziální vzdělávání |
Typická věková skupina | 16 - 19 let |
Celková velikost | 83,88 kB |
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|
Soubory materiálu
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
Název souboru | Popis | Typ souboru | Velikost |
---|
stáhnout | Náhled | Vyvraždění Slavníkovců.doc | Pracovní list | ![]() | 52,22 kB |
stáhnout | Náhled | Vyvraždění Slavníkovců.odt | Pracovní list | ![]() | 31,65 kB |
Přidat komentář
Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.
vloženo: 10. 01. 2011, 14:50:57
Texty jsu přínosné pro výuku jak historie, tak češtiny, úkoly se mi jeví dobře zacílené, jen se mi nezdá nejvhodnější otázka první, rozdíly v narativu a podání událostí nejsou totiž zrovna zřejmé. Pro takové srovnání by bylo lepší vzít jiné části legendistického textu než jsou pasáže o životě světce. Legenda přeci obsahuje část o přenesení ostatků svatého do místa věčného spočinutí, což kroniky udávají řídce, případně oslavuje zázraky spojené se Světcovou osobou. Myslím, že takto položená první otázka povede žáky k fabulování a ne k jednoznačnému poznání. To není úplně špatně, pokud se jedná o poznávání skutečnosti jim blízké. Pokud učíme o vzdálených časech, pak bych byl opatrnější. Sám bych nevěděl, jak odpovědět na první otázku jinak než na třetí… Za zajímavý bych pro studenty gymnázia naopak považoval poznatek, že legendista bližší smrti Svatého píše o jeho životě stručně, zatímco legendista vzdálený, byť jen o 10 let, což v té době nic neznamená, vyvraždění Vojtěchových příbuzných věnuje více prostoru a v líčení je květnatější… a nějak s tímto poznatkem dál pracoval, ověřil ho na dalších textech, třeba Svatováclavských. Petr Koubek, didaktik ČJL, VÚP v Praze