Chtěla bych se zeptat, jestli by i slovní úlohy neměly a) odpovídat realitě (kdy jste naposled viděl v obchodě autíčko za 3 Kč?) a b) vychovávat (výlohami a slevami jsou současné děti masírované denně - proč jim nenabídnout ve škole jiný úhel pohledu, např. sociální?)
Je pravda, že ceny hraček neodpovídají současnosti, ani minulosti. Soubor byl pojat, jako příklady pro 1. ročník na ZŠ.( odečítání do 20 ).Přece nemůžeme prvňáčkovi dát příklad na slevu zboží, která není vyčíslena přirozenými čísly, ale procenty. Bez grafického zpestření souboru příkladů na odečítání čísel do 20 by byly příklady fádní.Podobná varianta příkladu na slevněné zboží je uvedena v učebnici matematiky 1. ročník - 3.díl, kterou vydalo pedagogické nakladatelství PRODOS . Některé školy tyto učebnice stále používají i když je pravda, že příklady na slevněné zboží neodpovídají realitě. Jedná se tedy o příklady tohoto typu přenesené z učebnice na interaktivní tabule.
Máte pravdu, ceny hraček neodpovídají dnešní realitě. Vždyť za 3 kč dostanete v hračkářství maximálně nafukovací balónek. Stejně by mne zajímalo, zda některý z žáků se zamyslel nad cenami hraček a vyvolal ve třídě diskuzi. Ta by mohla např. směřovat k zamyšlení se nad tím, co může ovlivnit cenu hračky.Bylo to neuvážené přenesení příkladů z učebnice na interaktivní tabule.
Vaše hodnocení
Ohodnoťte hvězdičkami:
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.