Domů > Materiály do výuky > základní vzdělávání > Vyjmenovaná slova - příbuzná slova
Materiál do výuky

Vyjmenovaná slova - příbuzná slova

27. 5. 2008 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Lubomír Šára,
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Doplňovačky k přiřazování slov s y, ý po obojetných souhláskách ke slovům vyjmenovaným. Žák v doplňovačce vybarvuje určenou barvou příslušná příbuzná slova, která přiřadí k danému vyjmenovanému slovu. Listy můžeme také vytisknout, slova vystříhat a poté je žáci přiřazují k vyjmenovaným slovům například na magnetické tabuli.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Příbuzná slova k jednotlivým řadám vyjmenovaných slov
95 kB
Tabulka
prib_slv.xls
Příbuzná slova k jednotlivým řadám vyjmenovaných slov
29.18 kB
Tabulka
prib_slv.ods

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.

Obsahuje
1x
Tabulka
1x
Tabulka

Hodnocení od uživatelů

Jan Voda
10. 3. 2010, 21:04
V moderní pedagogice se často diskutuje o potřebě smysluplnosti učebních činností. Vybarvit pestře plochu A4 snad může žáky zaujmout jako výtvarná aktivita, ale z hlediska očekávaného výstupu, jímž je PSANÍ i/y, mi tento DUM příliš smysl nedává. Obávám se, že materiál pana Šáry je nejstahovanější jen proto, že na něj uživatelé portálu šestnáct tisíckrát klikli omylem - v očekávání něčeho originálního, inovativního nebo alespoň duchaplného. Lituji, že nelze hodnotit nula hvězdičkami... :-(
Lubomír Šára
16. 3. 2010, 14:03
Vážený pane kolego, děkuji za Váš názor. Já osobně rozhodně nepodceňuji inteligenci stahovatelů tohoto DUMu. Na okraj pro Vás: prvotní využití souboru je přímo na počítači - žákovské stanici, kde žáci například ve dvojici vybarvují příslušné řady příbuzných slov. Pokud nemáte ve třídě počítače, či je nechcete použít, lze listy vytisknout a slova vystříhat. Pastelkami podobně jako Vy jsme listy ani v jednom školním roce nevybarvovali. To je skutečně ztráta času. Co se týče metodického postupu doplňování i/y po obojetných souhláskách, zkuste třeba http://malotrid…-slova/. Inovativnost, originalita či duchaplnost? Spíš bych hledal v každé pomůcce, kterou chci s dětmi využít, zda splní to, co potřebuji, a v daném čase. Mnohé hodně originální pomůcky jsou k ničemu, alespoň v mém případě. Ale každý jsme jiný a i proto je zde toto úložiště - můžeme nejen vybírat, ale také předělávat a dodělávat. Pěkný den.
Jindřich Strejček
16. 3. 2010, 21:43
Dobrý den, pánové, domnívám se, že kromě toho, že zde publikujete učební materiály, také diskutujete o smysluplnosti a funkčnosti jejich využití ve výuce má význam. Někdy by pomohlo vidět využití DUM v kontextu celé vyučovací hodiny. Co někdy utrousit přípravu na výuku s využitím DUM na http://wiki.rvp…/1.st/CJ ? A třeba přidat i nějakou reflexi o tom, jak to šlo, co fungovalo a co ne. Bylo by cenné, kdyby se zde od vás časem mohli něco přiučit i naši studenti učitelství.
Jan Zouhar
16. 3. 2010, 22:34
Nejsem učitelem na prvním stupni, ale mám vnučky a těm jsem to dal. Pomohlo jim to v naučení vybraných slov. Takže já děkuji.
Jan Novotný
10. 4. 2010, 22:02
Téměř všechny Vaše materiály jsem využil a díky za ně.

Vaše hodnocení

Ohodnoťte hvězdičkami:

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh učebního materiálu:

Pracovní list

Druh interaktivity:

Aktivita

Cílová skupina:

Žák

Týká se jazyka:

Čeština