Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Tato výuková aktivita pro 8. a 9. ročníky ZŠ učí v rámci hodin výchovy k občanství žáky přemýšlet nad tím, co má na jejich rozhodování vliv jak ve fyzickém, tak i v digitálním prostředí, a to skrze analýzu vlivu generativní AI na tvorbu a šíření propagandy. Díky aktivnímu využití digitálních nástrojů (včetně Canvy a AI) a tvorbě vlastních mediálních sdělení (slogany, příspěvky, kampaně) žáci rozvíjejí klíčovou kompetenci digitální – Využívá digitální technologie, aby sobě či ostatním usnadnil či zjednodušil pracovní postupy a zkvalitnil výsledky práce. Technologie používají k usnadnění práce, zkvalitnění výstupů a jako prostředek ke spolupráci a sebevyjádření. Aktivita také podporuje průřezové téma „Společnost pro všechny“. Konkrétně žáci rozpoznávají a vysvětlují volbu výrazových prostředků v mediálních sděleních, učí se chápat jejich účinek na různé cílové skupiny a hodnotit jejich účinnost v kontextu fiktivní prezidentské kampaně. Struktura aktivity je flexibilní (45–90 minut).
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025