- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Test na periferní zařízení počítače
Materiál byl publikován 01. 07. 2008 a od té doby byl 6595× zobrazen.
Hodnocení materiálu
Hodnocení týmu rvp.cz

Hodnocení uživatelů
počet hodnocení: 3.
Statistika hodnocení





Jak citovat
Licence

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.
Anotace | Test se třinácti otázkami s výběrovou odpovědí (a, b, c) na periferní zařízení počítače. |
---|---|
Autor | Mgr. Tomáš Sokolář (Autor) |
Jazyk | Čeština |
Očekávaný výstup | ovládá práci s textovými a grafickými editory i tabulkovými editory a využívá vhodných aplikacídalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Speciální vzdělávací potřeby | - žádné - |
Klíčová slova | |
Druh učebního materiálu | Test |
Druh interaktivity | Aktivita |
Cílová skupina | Žák |
Stupeň a typ vzdělávání | základní vzdělávání – druhý stupeň |
Typická věková skupina | 12 - 15 let |
Celková velikost | 67,70 kB |
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|
Soubory materiálu
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
Název souboru | Popis | Typ souboru | Velikost |
---|
stáhnout | Náhled | test_periferni_zarizeni.doc | Test na periferní zařízení počítače | ![]() | 42,50 kB |
stáhnout | Náhled | test_periferni_zarizeni.odt | Test na periferní zařízení počítače | ![]() | 25,21 kB |
Komentáře
vloženo: 22. 09. 2008, 09:24:04
Tohle je IMHO ukázka toho, jak nemá test vypadat. Odpověď se prakticky u všech otázek dá uhádnout bez jakékoli znalosti a nemá s očekávaným výstupem nic společného. Navíc tu je Pavlem zmíněná chyba.
vloženo: 22. 09. 2008, 14:23:46
Dovolte mi, abych se jako autor tohoto DUMu vyjádřil ke komentářům kolegů p. Wagnera a p. Netušila. V první otázce je opravdu možná odpověď i volba c, to mi uniklo, pokusím se o nápravu. S tím, že očekáváný výstup nemá nic společného s tímto testem také souhlasím, ale tentokrát jsem v tom nevinně. Snažil jsem se test uplatnit ve správné kolonce ŠVP, tedy u hardwaru, ale ta existuje pouze pro 1. stupeň a tam byl materiál zamítnut pro nepřiměřenou náročnost. Postupoval jsem tedy jako p. Suchoradský, který svůj materiál také umístil k jinému očekávanému výstupu než ve skutečnosti patří, a to už prošlo. Je to zřejmě systémová chyba. A nakonec s tím, že odpověď se dá prakticky u všech otázek uhádnout bez jakékoliv znalosti, nemohu souhlasit. Je to velmi snadné pro žáky, kteří mají počítače jako koníček a všechny termíny uvedné v možných odpovědích znají. Ale jistě se mezi žáky najdou i tací, které počítače „neberou“, termíny neznají a bez skutečné znalosti periferních zařízení počítače nedokáží tedy odpovědět. A ještě bych rád zdůraznil, že všechny DUM si může učitel upravit dle svého, tedy může i zvýšit náročnost testu jinými možnostmi odpovědi.
vloženo: 23. 09. 2008, 21:10:07
Chtěl bych se ze solidarity zastat kolegy Sokoláře. Vytvořit dokonalý test na podobné téma je úkol velmi těžký a vyžaduje dlouhé ověřování, na žácích různých škol. Tady šlo autorovi asi o to ( tsk jsko v mých zveřejněných ukázkách) představit test, který používá na své škole, pro své žáky. Příklad by mnohol inspirovat další učitele a po úpravě otázek a jejich přizpůsobení úrovni vlastních žáků, může být použit i jiných podmínkách, docela jiné školy, než je autorova. DUM takovou možnost přímo nabízí a autor ji v reakci na kritiku připomíná. Pokud jde o hádání odpovědí, tomu se zabránit nedá nikdy a je to častý argument těch, kteří chtějí použití testů zpochybnit. Je fakt, že pouhé 3 autorem nabídnuté odpovědi úspěch žáka při hádání silně zvyšují. Sám v testu preferuji nejméně 4 alternativní odpovědi. Chápu, že je těžké takové odpovědi najít, aby nebylo jejich zařzení zpochybňováno. Testy bx neměly být v učitelově hodnocení žákovy práce samoúčelem a nelze je používat jako jediný zdroj hodnocení žáka. Ale jako jedna z forem hodnocení jsou vodnou volbou, navíc velice oblíbeny u žáků, ale i u učitelů.
Přidat komentář
Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.
vloženo: 22. 09. 2008, 07:45:38
V otazce 1) je IMHO spravna i odpoved „c“, prece existuji USB kabely, jimiz je mozno data mezi pocitaci prenaset. Chtelo by to otazku (např. PC nejsou v blizke vzdalenosti) zpresnit.