Materiály do výuky základní vzdělávání Test na periferní zařízení počítače
Materiál do výuky

Test na periferní zařízení počítače

1. 7. 2008 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Tomáš Sokolář
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Test se třinácti otázkami s výběrovou odpovědí (a, b, c) na periferní zařízení počítače.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Test na periferní zařízení počítače
41.5 kB
Dokument
test_periferni_zarizeni.doc
Test na periferní zařízení počítače
24.62 kB
Dokument
test_periferni_zarizeni.odt
Obsahuje
1x
Dokument
1x
Dokument

Hodnocení uživatelů

Pavel Netusil
22. 9. 2008, 07:45
V otazce 1) je IMHO spravna i odpoved "c", prece existuji USB kabely, jimiz je mozno data mezi pocitaci prenaset. Chtelo by to otazku (např. PC nejsou v blizke vzdalenosti) zpresnit.
Janek Wagner
22. 9. 2008, 09:24
Tohle je IMHO ukázka toho, jak nemá test vypadat. Odpověď se prakticky u všech otázek dá uhádnout bez jakékoli znalosti a nemá s očekávaným výstupem nic společného. Navíc tu je Pavlem zmíněná chyba.
Tomáš Sokolář
22. 9. 2008, 14:23
Dovolte mi, abych se jako autor tohoto DUMu vyjádřil ke komentářům kolegů p. Wagnera a p. Netušila. V první otázce je opravdu možná odpověď i volba c, to mi uniklo, pokusím se o nápravu. S tím, že očekáváný výstup nemá nic společného s tímto testem také souhlasím, ale tentokrát jsem v tom nevinně. Snažil jsem se test uplatnit ve správné kolonce ŠVP, tedy u hardwaru, ale ta existuje pouze pro 1. stupeň a tam byl materiál zamítnut pro nepřiměřenou náročnost. Postupoval jsem tedy jako p. Suchoradský, který svůj materiál také umístil k jinému očekávanému výstupu než ve skutečnosti patří, a to už prošlo. Je to zřejmě systémová chyba. A nakonec s tím, že odpověď se dá prakticky u všech otázek uhádnout bez jakékoliv znalosti, nemohu souhlasit. Je to velmi snadné pro žáky, kteří mají počítače jako koníček a všechny termíny uvedné v možných odpovědích znají. Ale jistě se mezi žáky najdou i tací, které počítače "neberou", termíny neznají a bez skutečné znalosti periferních zařízení počítače nedokáží tedy odpovědět. A ještě bych rád zdůraznil, že všechny DUM si může učitel upravit dle svého, tedy může i zvýšit náročnost testu jinými možnostmi odpovědi.
Oldřich SUCHORADSKÝ
23. 9. 2008, 21:10
Chtěl bych se ze solidarity zastat kolegy Sokoláře. Vytvořit dokonalý test na podobné téma je úkol velmi těžký a vyžaduje dlouhé ověřování, na žácích různých škol. Tady šlo autorovi asi o to ( tsk jsko v mých zveřejněných ukázkách) představit test, který používá na své škole, pro své žáky. Příklad by mnohol inspirovat další učitele a po úpravě otázek a jejich přizpůsobení úrovni vlastních žáků, může být použit i jiných podmínkách, docela jiné školy, než je autorova. DUM takovou možnost přímo nabízí a autor ji v reakci na kritiku připomíná. Pokud jde o hádání odpovědí, tomu se zabránit nedá nikdy a je to častý argument těch, kteří chtějí použití testů zpochybnit. Je fakt, že pouhé 3 autorem nabídnuté odpovědi úspěch žáka při hádání silně zvyšují. Sám v testu preferuji nejméně 4 alternativní odpovědi. Chápu, že je těžké takové odpovědi najít, aby nebylo jejich zařzení zpochybňováno. Testy bx neměly být v učitelově hodnocení žákovy práce samoúčelem a nelze je používat jako jediný zdroj hodnocení žáka. Ale jako jedna z forem hodnocení jsou vodnou volbou, navíc velice oblíbeny u žáků, ale i u učitelů.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština