Statistika

Materiál byl publikován 01. 07. 2008 a od té doby byl 6331× zobrazen.

Další materiály
Hodnocení materiálu

Hodnocení materiálu

Hodnocení týmu rvp.cz
Naše hodnocení – 2/5
Hodnocení uživatelů
 
Průměrné hodnocení: 1.67,
počet hodnocení: 3.
Hodnotit materiály mohou pouze registrovaní uživatelé.
Statistika hodnocení
hodnocení: 5 zatím nikdo hodnocení: 4 zatím nikdo hodnocení: 3 zatím nikdo hodnocení: 2 2 uživatelé hodnocení: 1 1 uživatel
 
Doporučit materiál

Jak citovat

SOKOLÁŘ, Tomáš. Test na periferní zařízení počítače. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 01. 07. 2008, [cit. 2019-09-21]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/test-na-periferni-zarizeni-pocitace-2.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 60814
Anotace

Test se třinácti otázkami s výběrovou odpovědí (a, b, c) na periferní zařízení počítače.

Autor

Mgr. Tomáš Sokolář (Autor)

Jazyk Čeština
Očekávaný výstup

ovládá práci s textovými a grafickými editory i tabulkovými editory a využívá vhodných aplikacídalší materiály k tomuto očekávanému výstupu »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

test, periferní zařízení, počítač, informatika

Druh učebního materiálu Test
Druh interaktivity Aktivita
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň
Typická věková skupina 12 - 15 let
Celková velikost 67,70 kB
 

Soubory materiálu

V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
 
 Název souboruPopisTyp souboruVelikost
stáhnoutNáhledtest_periferni_za­rizeni.docTest na periferní zařízení počítačeDokument Microsoft Word Dokument Microsoft Word42,50 kB
stáhnoutNáhledtest_periferni_za­rizeni.odtTest na periferní zařízení počítačeOpenDocument textový dokument OpenDocument textový dokument25,21 kB
Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

Komentáře

 
1. autor: Pavel Netusil
vloženo: 22. 09. 2008, 07:45:38

V otazce 1) je IMHO spravna i odpoved „c“, prece existuji USB kabely, jimiz je mozno data mezi pocitaci prenaset. Chtelo by to otazku (např. PC nejsou v blizke vzdalenosti) zpresnit.

2. autor: Janek Wagner
vloženo: 22. 09. 2008, 09:24:04

Tohle je IMHO ukázka toho, jak nemá test vypadat. Odpověď se prakticky u všech otázek dá uhádnout bez jakékoli znalosti a nemá s očekávaným výstupem nic společného. Navíc tu je Pavlem zmíněná chyba.

3. autor: Tomáš Sokolář
vloženo: 22. 09. 2008, 14:23:46

Dovolte mi, abych se jako autor tohoto DUMu vyjádřil ke komentářům kolegů p. Wagnera a p. Netušila. V první otázce je opravdu možná odpověď i volba c, to mi uniklo, pokusím se o nápravu. S tím, že očekáváný výstup nemá nic společného s tímto testem také souhlasím, ale tentokrát jsem v tom nevinně. Snažil jsem se test uplatnit ve správné kolonce ŠVP, tedy u hardwaru, ale ta existuje pouze pro 1. stupeň a tam byl materiál zamítnut pro nepřiměřenou náročnost. Postupoval jsem tedy jako p. Suchoradský, který svůj materiál také umístil k jinému očekávanému výstupu než ve skutečnosti patří, a to už prošlo. Je to zřejmě systémová chyba. A nakonec s tím, že odpověď se dá prakticky u všech otázek uhádnout bez jakékoliv znalosti, nemohu souhlasit. Je to velmi snadné pro žáky, kteří mají počítače jako koníček a všechny termíny uvedné v možných odpovědích znají. Ale jistě se mezi žáky najdou i tací, které počítače „neberou“, termíny neznají a bez skutečné znalosti periferních zařízení počítače nedokáží tedy odpovědět. A ještě bych rád zdůraznil, že všechny DUM si může učitel upravit dle svého, tedy může i zvýšit náročnost testu jinými možnostmi odpovědi.

4. autor: Oldřich SUCHORADSKÝ
vloženo: 23. 09. 2008, 21:10:07

Chtěl bych se ze solidarity zastat kolegy Sokoláře. Vytvořit dokonalý test na podobné téma je úkol velmi těžký a vyžaduje dlouhé ověřování, na žácích různých škol. Tady šlo autorovi asi o to ( tsk jsko v mých zveřejněných ukázkách) představit test, který používá na své škole, pro své žáky. Příklad by mnohol inspirovat další učitele a po úpravě otázek a jejich přizpůsobení úrovni vlastních žáků, může být použit i jiných podmínkách, docela jiné školy, než je autorova. DUM takovou možnost přímo nabízí a autor ji v reakci na kritiku připomíná. Pokud jde o hádání odpovědí, tomu se zabránit nedá nikdy a je to častý argument těch, kteří chtějí použití testů zpochybnit. Je fakt, že pouhé 3 autorem nabídnuté odpovědi úspěch žáka při hádání silně zvyšují. Sám v testu preferuji nejméně 4 alternativní odpovědi. Chápu, že je těžké takové odpovědi najít, aby nebylo jejich zařzení zpochybňováno. Testy bx neměly být v učitelově hodnocení žákovy práce samoúčelem a nelze je používat jako jediný zdroj hodnocení žáka. Ale jako jedna z forem hodnocení jsou vodnou volbou, navíc velice oblíbeny u žáků, ale i u učitelů.

Přidat komentář

Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.